روسیه: سقف قیمت تعیین شده نفت خام از سوی غرب را به رسمیت نمی‌شناسیم

سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید مسکو سقف تعیین شده قیمت کشور‌های غربی بر نفت صادراتی این کشور را قبول ندارد.

پس از شروع جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کشور‌های غربی اقدام به اعمال طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها علیه روسیه کردند. آمریکا که رهبری کشور‌های غربی در این زمینه را برعهده دارد در یکی از اقدامات بحث برانگیز موفق شدن در گروه ۷ موضوع تعیین سقف قیمت بر نفت خام صادراتی روسیه را به تصویب برساند. این امر خشم مقامات مسکو را به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ کرملین امروز (سه شنبه) در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر خوب اجرایی شدن سقف قیمت تعیین شده بر نفت خام روسیه اعلام کرد: ما تعیین سقف قیمت از سوی کشور‌های غربی بر نفت صادراتی خود را به رسمیت نمی‌شناسیم.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در این باره به رسانه‌ها گفت: ما هیچ سقف قیمتی را نه در گذشته و نه در آینده به رسمیت نمی‌شناسیم. ما در حال کار و فعالیت خود هستیم و چنین اقداماتی باعث آسیب به منافع ما نخواهد شد.

آموس هوچستین، نماینده انرژی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: بر این باورم زیبایی کاری که علیه بخش انرژی روسیه انجام دادیم در این است که این سیستم در حال اجرای درست بوده و محصولات نفتی این کشور پایین‌تر از سقف تعیین شده ما در حال داد و ستد است.

آمریکا و متحدانش در گروه هفت و پس از آن اتحادیه اروپا اقدام به تعیین سقف قیمت ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت صادراتی روسیه کردند. این موضوع با هدف کاهش درآمد‌های مالی روسیه به منظور تضعیف ماشین جنگی این کشور انجام شد.

اکنون واشنگتن می‌گوید مسکو مجبور شده است نفت صادراتی خود را زیر ۶۰ دلار بفروشد و به خریداران عمده نفت خام خود از جمله چین و هند تخفیف‌های سنگینی بدهد. با این حال، مسکو تاکید دارد به هر کشوری که سقف قیمت تعیین شده از سوی غرب را رعایت کند نفت نخواهد فروخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار