وزیر خزانه‌داری آمریکا: تغییرات اقلیمی دارایی‌ها کشور را نابود خواهد کرد

جنت یلن درباره تغییرات اقلیمی و خساراتی که می‌تواند باعث کاهش دارایی‌ها در آمریکا شود، هشدار داد.

تغییرات اقلیمی یکی از بزرگترین نگرانی‌های زیست‌محیطی در قرن آینده خواهد بود به طوری که دانشمندان می‌گویند بخش عمده‌ای از مشکلات کره زمین در آینده ناشی از گرم شدن سیاره زمین خواهد بود. آمریکا یکی از کشور‌هایی است که به دلیل تغییرات اقلیمی شاهد طوفان‌های مرگبار و باران‌های سیل آسا طی چند سال اخیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد تغییرات اقلیمی تأثیرات جدی اقتصادی و مالی بر ایالات متحده داشته است و احتمالاً باعث کاهش ارزش دارایی‌ها طی چند سال آینده خواهد شد.

یلن در جمع مشاوران جدید متشکل از دانشگاهیان، کارشناسان بخش خصوصی و سازمان‌های غیرانتفاعی خواهد گفت: «شمار فجایع زیست‌محیطی چند میلیارد دلاری سالانه طی ۵ سال گذشته نسبت به دهه ۱۹۸۰ میلادی ۵ برابر شده است.»

وی در اظهاراتی که برای ارائه در اولین جلسه هیأت مشاوران آماده شده، تأکید دارد: «همزمان با تشدید تغییرات اقلیمی، بلایای طبیعی و گرم‌تر شدن زمین می‌تواند به کاهش ارزش دارایی‌ها منجر شود که این امر می‌تواند به سیستم مالی شوک وارد کند.»

یلن وقوع طوفان‌های شدید و آتش‌سوزی‌های گسترده در ایالت‌هایی همچون کالیفرنیا، فلوریدا، و لوئیزیانا و نیز گردباد‌های وحشتناک در جنوب آمریکا را نشان دهنده چگونگی افزایش شدید تغییرات اقلیمی و تأثیر آن بر ایالات متحده دانست.

گزارش دولت آمریکا در ماه ژانویه حاکی از آن بود که سال ۲۰۲۲ پس از سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۱، سومین سال با بیشترین خسارات وارد شده به ایالات متحده به دلیل بلایای طبیعی بوده به طوری که در این سال بالغ بر ۱۶۵ میلیارد دلار خسارت بر این کشور وارد شده است.

در سال ۲۰۲۲، ۱۸ بلایای طبیعی و آب‌وهوایی که هر کدام دستکم یک میلیارد دلار خسارات به همراه داشته در آمریکا روی داده است. این بلایا شامل دو گردباد مهیب در جنوب و جنوب شرقی آمریکا در ماه مارس و آوریل و نیز آتش‌سوزی گسترده در سرتاسر غرب ایالات متحده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۰۶:۵۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
کافر همه را به کیش خود پندارد. تغییرات اقلیمی همان هایی را نابود خواهد کرد که اقلیم ها را تغییر داده اند. اگر تو نمی فهمی طبیعت شعور کافی را دارد.
Czechia
ناشناس
۰۵:۴۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
آمریکا عامل اصلی گرمایش جهانی و آلودگی هوای دنیاست و باید فورا نابود بشه
Czechia
ناشناس
۰۵:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
آمریکا مسبب اصلی تغیرات اقلیمی کره زمینه
آخرین اخبار