آغاز طرح نظارت‌های بهداشتی و امحای ۴۲۴ کیلوگرم انواع فرآورده‌های دامی

رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه از آغاز طرح نظارت‌های بهداشتی در کرمانشاه و امحای ۴۲۴ کیلوگرم انواع فرآورده‌های دامی خبر داد.

تورج کرمیان رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه با اشاره آغاز طرح‌های نظارتی در آستانه سال جدید، گفت : مطابق برنامه‌های تعیین شده و تداخل ایام ماه مبارک رمضان با تعطیلات عید نوروز امسال طرح‌های نظارتی بهداشتی در شهرستان کرمانشاه از تاریخ ۱۳ اسفندماه آغاز و تا ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی از طریق بازرسی هشت اکیپ ثابت و سیار در ۲ نوبت صبح و عصر انجام می‌گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: اکیپ‌های بازرسی ثابت مستقر در کشتارگاه‌های شهرستان کرمانشاه و اکیپ‌های سیار بازرسی‌های روزانه از مراکز توزیع، سردخانه‌ها، قصابی‌ها و کبابی‌ها را خواهند داشت.

کرمیان با اشاره به بازدید از ۳۱۰ مرکز عرضه دام و فرآورده‌های خام دامی طی روز‌های گذشته در شهرستان کرمانشاه، گفت: از این تعداد بازدید میزان ۴۲۴ کیلوگرم گوشت و آلایش دامی ضبط و امحا شده است.

وی ادامه داد: از آغاز شروع طرح‌های نظارتی تاکنون با وجود تذکرات شفاهی و کتبی که داده شده بود، اما سه واحد متخلف در عرضه دام برای پلمپ و برخورد جدی‌تر به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه به بازدید اکیپ‌های مشترک، بیان کرد: علاوه بر بازدید و بازرسی‌های ویژه اداره دامپزشکی اکیپ‌هایی به صورت مشترک بین راهداری، میراث فرهنگی و مرکز بهداشت در این ایام بر کار مراکز و واحد‌های توزیع مواد غذایی مانند رستوران‌های بین راهی و مراکز خدمات رفاهی نظارت خواهد کرد.

کرمیان تاکید کرد: از همشهریان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی با شماره گیری ۱۵۱۲ مشکلات را اطلاع رسانی کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.