اسماعیلی مطرح کرد؛

افزایش پنجاه درصدی فضای برپایی نمایشگاه قرآن

وزیر فرهنگ گفت: امسال فضای برپایی نمایشگاه قرآن با افزایش پنجاه درصدی همراه است و قرآنی بودن ماه مبارک رمضان باید در چهره شهرها جلوه گر شود.

محمدمهدی اسماعیلی در هفتصد و نود و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به دستور جلسه نخست با عنوان «توصیه نامه شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان» به تدارک برگزاری باشکوه نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: فضای برپایی نمایشگاه قرآن امسال با افزایش پنجاه درصدی همراه است و از سوی دیگر استفاده حداکثری از ظرفیت استان‌ها برای برپایی هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه قرآن کریم در مراکز استان‌ها الزامی است.

وزیر فرهنگ حفظ سوره مبارکه «الرحمان» برای بزرگسالان و حفظ سوره مبارکه «نازعات» برای کودکان با شیوه‌های نوین را یکی از برنامه‌های متنوع نمایشگاه قرآن ذکر کرد و افزود: قرآنی بودن ماه مبارک رمضان باید از طریق شبکه‌های اطلاع رسانی و کانون‌های تبلیغاتی در چهره شهر‌ها و جاده‌ها جلوه گر شود، بر این اساس می‌توان با طراحی رویداد‌های هنری، فرهنگ والای ماه رمضان را در جامعه را گسترش داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر تقویت مجالس تلاوت قرآن در فضا‌های مختلف کشور گفت: قرآن به برکت انقلاب اسلامی از مهجوریت خارج شده است تا فرصتی فوق العاده برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه فراهم شود.

وزیر فرهنگ با بیان این که نوروز در ایران به مناسبتی دینی بدل شده است، گفت: حضور پرشور مردم در حرم امام رضا (ع) در لحظه تحویل سال نشان دهنده گره خوردن نوروز با اعتقادات دینی در ایران است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم کاهش تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز گفت: نهاد‌های فرهنگی در استان‌ها می‌بایست با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، محصولات فرهنگی متناسب با فرهنگ ترافیک تولید کنند.


سند ارتقای فرهنگ کار از اولویت‌های پیش روی شورای فرهنگ عمومی

وزیر فرهنگ همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور جلسه دوم با عنوان «بازخوانی برنامه ارتقای فرهنگ کار» مصوبه سال هزار و سیصد و نود و هشت شورای فرهنگ عمومی کشور و ارائه رویکرد‌های جدید توسط معاونت فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصمیم گیری برای ارتقای فرهنگ کار را نیازمند توجه ویژه شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: سند ارتقای فرهنگ کار از اولویت‌های پیش روی شورای فرهنگ عمومی کشور است.

اسماعیلی با بیان این که توجه به قلمرو و ظرفیت‌های استانی در مقایسه با مرکز متفاوت است، یادآور شد: به عنوان نمونه اگر به ظرفیت گردشگری و مشاغل مرتبط با آن در اصفهان توجه می‌شد لازم نبود صنایع آب بر را در این شهر تاسیس کنیم و امروز با بحران زیست محیطی مواجه باشیم.

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در ارتقای فرهنگ کار گفت: خوشبختانه امروز نود و هشت درصد افراد دارنده دیپلم هنرستان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صاحب شغل هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به دستور جلسه بعدی با تاکید بر اهمیت تعاونی‌ها در ساختار اقتصاد اسلامی گفت: اصل چهل و چهار قانون اساسی فعالیت اقتصادی را در سه دسته تعاونی، خصوصی و دولتی تقسین بندی کرده است که نمایانگر اهمیت تعاون در فرهنگ کار است.

گفتنی است، در پایان هفتصد و نود و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی از حاج اسماعیل کریمی سارقی مسن‌ترین خادم مسجد جمکران نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.