مسیریاب‌های جعلی در کمین مسافران نوروزی

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: بسیاری از این نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌های بارگذاری شده در منابع نامعتبر از جمله مسیریاب‌های جعلی بدافزار‌های جاسوسی هستند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: یکی از مواردی که به تازگی بیشتر از گذشته مورد سودجویی قرار می‌گیرد، طراحی نرم‌افزار‌های جعلی با هدف کلاهبرداری است.

او افزود: این نرم افزار‌ها شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی است و به هیچ عنوان نباید آن را روی تلفن همراه نصب کرد و معمولاً استفاده و فعال‌سازی آن‌ها مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر هموطنان هنگام مسافرت از برنامه‌های مسیریاب استفاده می‌کنند، به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی‌شان، باید به نصب نسخه‌های اصلی توجه کنند.


سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: ضروری است شهروندان نرم‌افزار‌های مورد نیاز را از فروشگاه‌های معتبر ایرانی دریافت و از دانلود برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار است خودداری کنند.


او یادآور شد: برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوز‌ها امکان دسترسی به تمام اطلاعات ذخیره شده در تلفن همراه افراد را دارند و می‌توانند آنان را قربانی مجرمان سایبری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.