۴۱ بازرس دامپزشکی سمنان در طرح افزایش نظارت بر بازار محصولات دامی فعالند

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۴۱ بازرس دامپزشکی در قالب طرح افزایش نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه رمضان بر مراکز تولید و عرضه محصولات دامی استان فعال هستند.

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: طرح افزایش کنترل و نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه رمضان بر مراکز تولید و عرضه محصولات دامی استان سمنان از سیزدهم اسفند آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان (اوایل اردیبهشت ۱۴۰۲) ادامه دارد.

وی ادامه داد: ۲۱ تیم ثابت و تیم سیار با مشارکت ۴۱ نفر از بازرسان دامپزشکی در ۲ نوبت صبح و بعد ازظهر برای پیگیری امور و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه، سردخانه ها، کشتارگاه ها، قصابی‌ها و خودرو‌های حمل فرآورده‌های خام دامی فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اظهار کرد: یک هزار و ۲۴۴ مرکز عرضه فرآورده‌های خام در استان سمنان وجود دارد که کارشناسان دامپزشکی در قالب گشت از این مراکز بازدید و نظارت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به در پیش رو بودن تعطیلات نوروز و ایام ماه مبارک رمضان و با توجه به افزایش فعالیت واحد‌های زیر پوشش طرح افزایش کنترل و نظارت بهداشتی بر روند تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین به منظور حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت مصرف کنندگان اجرا می‌شود.

حسینی از شهروندان درخواست کرد که فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و دیگر محصولات دامی را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

این مسوول تاکید کرد: شهروندان استان سمنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان و یا به سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ برای بررسی و پیگیری گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.