هشت واحد هتل در شهرستان زنجان فعال است

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: هم اکنون در این شهرستان، هشت واحد هتل به تعداد ۱۹۵ اتاق، ۵۱۲ تخت و ۱۱۱ سوئیت فعال است.

مهدی باقری رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: شهرستان زنجان به واسطه واقع شدن در گذرگاه شمال غرب و مجاورت با هفت شهرستان و هفت استان، فاصله مناسب با پایتخت و ایجاد ظرفیت گردشگری سلامت می‌تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان، گفت: هتل بوتیک سنتی، خانه‌ای در قلب بافت قدیمی زنجان است که در دوران قاجار ساخته شده و ۲۵۰ سال قدمت دارد.

باقری گفت:این خانه پس از سه سال مرمت و بازسازی در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد و اولین نوع این خانه‌ها در استان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: این مجموعه دارای هفت واحد اقامتی بوده که هر کدام از اتاق‌های هفتگانه، طراحی و معماری داخلی آن مطابق با یک دوره تاریخی شامل دوره‌های هخامنشی، ساسانی، سلجوقی، ایلخانی، صفوی، قاجار و پهلوی است.

باقری با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای جذب گردشگران، اضافه کرد: مقرر شد علاوه بر اقامتگاه‌های مختلف شهرستان در هتل ها، آپارتمان‌ها و خانه مسافر نیز سفره‌های هفت سین نوروز دایر شود.

وی اظهار داشت:همچنین سفره‌های هفت سین در ورودی‌های شهر به ویژه در پروژه سبزه میدان ایجاد خواهد شد که می‌تواند جلوه خاصی را در شهر ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.