پیش بینی بارش ۱۰ تا ۲۰ میلیمتری باران در زنجان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:طبق پیش بینی‌ها با توجه به ورود سامانه بارشی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر بارش باران در سطح استان رخ خواهد داد.

مرتضی قدیمی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان،با بیان اینکه بارش در برخی مناطق استان آغاز شده است، افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان استان در روز جاری اغلب ابری خواهد بود که گاهی با وزش باد بین ۳۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت همراه می‌شود.

وی اضافه کرد:از بعدازظهر امروز به‌تدریج شاهد افزایش باد و شروع رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود که تا ساعات اولیه روز جمعه ادامه خواهد داشت.

این کارشناس ادامه داد: انتظار می‌رود که این سامانه بارش‌های قابل ملاحظه‌ای برای منطقه به همراه داشته باشد که احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات نیز وجود دارد.

قدیمی افزود:علاوه بر این، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور از انتظار نخواهد بود و دمای هوا نیز طی روز‌های آینده با نوسانات اندکی همراه است.

وی گرمترین و سردترین ایستگاه‌های هواشناسی این استان را طی ۲۴ ساعت گذشته آببر و گیلوان طارم با ۲۰ درجه سانتیگراد و خیرآباد با منفی ۲ درجه اعلام کرد و گفت: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی مدت یاد شده هم به ترتیب ۲ و ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.