پیش بینی رگبار و تگرگ در مناطق گرمسیری لرستان

معاون سازمان هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی فعال در آسمان استان در مناطق گرمسیر با رگبار تگرگ همراه بوده و در مناطق جنوب شرقی این استان رگبار برف را به دنبال خواهد داشت.

زینب اکبری معاون سازمان هواشناسی لرستان اظهار کرد: از روز دوشنبه با توجه به تقویت بارش‌ها هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان صادر شده است.

او افزود: این سامانه بارشی تا روز جمعه در مناطق مختلف استان با شدت و ضعف فعال خواهد بود.

اکبری بیان کرد: وزش باد شدید و نسبتاً شدید، بارش‌های رگباری، تقویت رعد و برق و رگبار برف در مناطق کوهستانی و سردسیر از پیامد‌های این سامانه بارشی خواهد بود.

معاون سازمان هواشناسی لرستان عنوان کرد: پیامد‌های این سامانه در مناطق گرمسیر با رگبار تگرگ همراه بوده و در مناطق جنوب شرقی این استان رگبار برف خواهد داشت.

معاون سازمان هواشناسی لرستان گفت: انتظار می‌رود این شرایط منجر به تقویت بارش‌ها و در پی آن ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها شود.

به گفته او اختلال در تردد و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی از پیامد‌های سامانه بارشی است و مه‌آلودگی و کاهش دید میدان دید افقی از مخاطرات این سامانه است.

معاون سازمان هواشناسی لرستان بیان کرد: این سامانه بارشی شامگاه جمعه از استان خارج می‌شود و پایداری جو لرستان در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز پیش‌بینی می‌شود.

 

برچسب ها: هواشناسی ، رگبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.