نقد منصفانه یا منافع شخصی؛

اسلحه سابر هنوز حرف های زیادی برای گفتن دارد

تیم ملی شمشیربازی با نتایج کسب شده با انتقاداتی مواجه شده است.

مدتی است که تیرهای انتقادی به سمت کادر فنی و بازیکنان تیم سابر به صورت غیرمنصفانه نشانه رفته است، تا جایی که نتیج به دست آمده در یک سال گذشته( برنزآسیا، نقره و برنز انفرادی کشورهای اسلامی، طلای تیمی کشورهای اسلامی، نقره جام جهانی الجزایر، پنجمی مسابقات گرجستان، هشتمی انفرادی باهر در لهستان، حضور اکثر سابریست ها در جدول اصلی کنار سابریست های قدرتمند دنیا) را برای این تیم به گونه ای فاجعه خواندند. یا حتی احتمال شانسی بودن مدال هایشان هم مطرح شد. این در صورتی بود که کادر فنی بارها اعلام خطر کرده بود که نباید پشت نتایج به دست آمده پنهان شد. 

اما باید چند مسئله مهم را مدنظر قرار داد: با جدا شدن پیمان فخری و خداحافظی کاپیتان سابق اسلحه سابر این تیم با چالش جدیدی روبه رو شد که تنها کسی که می توانست آن را مدیریت کند امین قربانی دستیار خود پیمان فخری بود. در دهه گذشته برای اسلحه سابر اتفاق های خوبی افتاد( بالا آمدن در رنکینگ جهانی، مدال های بازی های آسیایی، برنز جهانی و مدال های جام جهانی) که تعداد آن ها را در آرشیو ها می توان مشاهده کرد که کار بسیار باارزش و افتخار آفرینی است و کسب سهمیه توکیو که برای اولین بار رخ داد. 

حالا سوال این است که تیم اسلحه سابر بعد از تیم فخری که حضورش همیشه به عنوان سازنده تیم سابر احساس می شود: آیا قهرمان آسیا بوده، آیا قهرمان جهان یا المپیک بوده که این قدر از نتایج به دست آمده نقد می شود به صورت غیر منصفانه؟ آیا اکنون وضعیت تیم سابر در رنکینگ به خطر افتاده است؟ 

بهتر است به بازیکنان تیم های دیگر با امکانات خوبی که دارند توجه شود که حتی با سابقه درخشان در دوره های اول مسابقات حذف می شود. اینکه باید برای گذاشتن از سد ژاپن با تیم های دیگر برنامه ریزی کرد حرف به جایی است اما بازی آخر مقابل تیم ژاپن را اگر به صورت کارشناسی ببینیم می توان گفت بازی به معنای واقعی برده را واگذار کردیم که نشان می دهد کادر فنی و بازیکنان کار خود را به خوبی شروع کردند و اگر نگاهی به ترکیب بیندازیم می بینیم مربی تغییراتی در ترکیب داشته و بهترین زمان برای انجام آزمون و خطا انجام دادن است زیر هنوز مسابقات کسب سهمیه شروع نشده است. 

بهتر است به نقاط قوت تیم بیشتر توجه شود. باهر و فتوحی بازیکنانی بودند که بعد از مدت ها دارند خودشان را پیدا می کنند و نتایج قابل قبول فتوحی در بازی های تیمی و باهر در انفرادی نشان  دهنده کار با برنامه و حساب شده کادر فنی است که این بازیکنان را که در ترکیب یا ذخیره یا خارج از این بودند به کار گرفته است. 

به طور حتم  فدراسیون شمشیربازی باید  کادر فنی خود را تقویت کند تا همانند قبل مشکلاتی تیم را درگیر نکند و تا قبل از اینکه زمان از دست برود برنامه ریزی لازم را انجام بدهد. نکته قابل تامل این است که حتی بعضی ها در فدراسیون جدید جایی ندارند و مدام اسم کاپیتان سابق را می آورند که خود بازیکنان در فضای مجازی عدم تمایل خود را نسبت به او در گذشته نشان دادند. همچنین باید تمام نقاط ضعف از سوی کادر فنی به صورت ریزبینانه بررسی شود تا بهترین نتیجه کسب شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار