بانک مرکزی برای کاهش نرخ ارز چه اقداماتی انجام داد؟

به گفته کارشناسان راه اندازی بازار مبادله ارز و طلا، رایزنی با شرکای اقتصادی منطقه‌ای، تلاش برای رفع مسدودیت منابع ارزی و درخواست اختیارات ویژه از جمله اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز بوده است.

هفته پیش بود که نرخ دلار با جهش ناگهانی و دور از انتظار از کانال ۵۵ هزار تومان هم عبور کرد، اما در این کانال خیلی دوام نیاورد و حالا روند سقوط نرخ دلار آغاز شده و در سراشیبی قرار دارد؛ سقوطی که برای آن اقدامات زیادی انجام گرفته است.

نرخ ارزی که آقای فرزین از همان ابتدای کار خود به عنوان ریاست کل بانک مرکزی با حضور در رسانه ملی بر غیر واقعی بودن آن تاکید داشت و مطرح کرد: به دلیل عوامل انتظاری، نرخ بازار آزاد تحریف شده و شدیدا افزایش پیدا کرده که این نرخ واقعی نیست.

اما در این شرایط که التهابات بازار ارز هر روز شدید‌تر می‌شد برخی از کانال‌های فضای مجازی نیز بر این آتش بیشتر می‌دمیدند. در این رابطه آقای آرانی کارشناس حوزه ارزی گفت: تعیین و قیمت سازی ارز توسط افراد در شبکه‌های مجازی به ویژه کانال‌های معروف تلگرامی خلاف قانون بوده و باید مانع از اقدامات این افراد به شکل قاطع شد، همان گونه که در دنیا نیز با چنین اقداماتی به شکل چکشی برخورد می‌شود.

نرخ سازی در شبکه‌های مجازی، بازار ارز را با تلاطم بیشتر مواجه کرد

او افزود: این که کانال‌های موجود در شبکه‌های مجازی اقدام به نرخ سازی می‌کردند، بازار ارز را با تلاطم بیشتری مواجه کرد و زمانی که تلاطم ایجاد شود مردم دچار سرگردانی می شوند و نکته مهم‌تر این که این اقدامات حباب بازار ارز را نسبت به قبل بزرگ‌تر و مردم بیشتری را درگیر کرد.

اخلال‌گرانی که دادستان کل کشور آقای منتظری درباره آن‌ها گفت: کسانی که در بازار ارز اخلال ایجاد کنند و موجب مشکلات در حوزه ارزی شوند، تحت تعقیب قرار می گیرند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: بانک مرکزی خواستار اختیارات بیشتری به منظور کنترل بیشتر بازار ارز شده است، با این اقدام با کسانی که از مقررات بانک مرکزی تخلف کنند برخورد می‌شود.

بانک مرکزی هم به عنوان بازار ساز برای سامان دادن به این شرایط در راستای کاهش نرخ ارز دست به کار شد. یکی از اقدامات بانک مرکزی راه اندازی مرکزی مبادله ارز و طلا در دوم اسفند بود؛ مرکزی که قرار است نیاز‌های ارزی مردم و کسب و کار‌ها را در زمینه‌های مختلف تامین کند.

در رابطه با جزئیات این مرکز رئیس کل بانک مرکزی آقای فرزین گفت: در این مرکز یک تالار برای تامین نیاز‌های حواله راه اندازی شده است. در تالار حواله  مرکز مبادله بخشی از فروش ارز صنایع مختلف از جمله پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها، صنایع غذایی و... عرضه خواهد شد.

همچنین بنا بر اعلام آقای هامونی مدیر مرکز مبادله ارز و طلا، یک تالار هم تحت عنوان ارز خدماتی، نیاز‌های ضروری اسکناس مردم و کسب و کار‌ها را تامین خواهد کرد.

او در ادامه می‌گوید: مقاصد ارز خدماتی بیش از ۶۰ سر فصل است؛ ارز‌های مسافری، فرصت مطالعاتی، بیماران، شرکت‌های هواپیمایی، حمل و نقل زمینی و ترانزیت و... از جمله این موارد هستند.

کمک موثر مرکز مبادله ارز و طلا به روند نزولی نرخ ارز

آقای سیاوش غیبی کارشناس ارزی در خصوص اثر گذاری مرکز مبادله ارز و طلا بر روند نرخ ارز گفت: مرکز مبادله ارز و طلا کانون شفافیت معاملات ارزی است و سوداگری در بازار ارز را کاهشی کرد. این بازار کمک شایانی به این روند نزولی فعلی نرخ ارز با واقعی سازی نیاز‌ها کرد و موثر واقع شد.

آقای توکلی رئیس مرکز مبادله و ارز و طلا نیز می‌گوید: عوامل مختلفی در کاهش نرخ دلار نقش داشت که یکی از آن‌ها مرکز مبادلات ارزی بود، کسانی که نیاز واقعی به ارز دارند حاضر هستند به هر قیمتی در این زمینه پرداخت داشته باشند این مرکز مبادلات این تقاضا‌ها را شکست.

یکی دیگر از اقدامات بانک مرکزی که کارشناسان این حوزه بر اثر گذاری آن تاکید دارند، مجاز شدن خرید ارز پتروشیمی‌ها و صادراتی‌ها در صرافی‌ها بود که آقای غیبی پور در این خصوص می گوید: به سبب این بخشنامه با افزایش تزریق درست ارز در شبکه سراسری صرافی‌ها شاهد بهتر شدن نرخ ارز و پاسخگویی به پوشش کامل نیاز‌ها بودیم.

آقای اصغر بالسینی دیگر کارشناس اقتصادی در رابطه با سایر اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت نرخ ارز گفت: در دوره جدید ریاست بانک مرکزی تلاش‌های زیادی در سطح منطقه جهت وارد کردن منابع ارزی به چرخه کشور صورت گرفته است که این مساله نیز با تقویت عرضه توانست بازار را به سمت تعادل پیش ببرد.

تمهیدات بانک مرکزی برای کاهش نرخ ارز 

البته که اقدامات بانک مرکزی در حوزه مدیریت نرخ ارز با دید بلند مدت و کوتاه مدت تنها به موارد مطرح شده ختم نمی‌شود. درخواست ۱۴ اختیار ویژه برای بانک مرکزی، تلاش برای رفع مسدودیت منابع ارزی، اصلاح نرخ سود سپرده‌های بانکی، کنترل نقدینگی، الزام بانک‌ها به رعایت ترازنامه، تطبیق سیاست‌های ارزی و تجاری و فعال سازی شبکه صرافی‌های کشور از دیگر اقدامات این بانک است که ماحصل تمام این اقدامات با ریزش نرخ کاذب دلار و حرکت به سمت واقعی شدن نرخ نمودار شده است.

به گفته کارشناسان حالا این پایین آمدن نرخ دلار فرصت مناسبی است که بانک مرکزی هم ثبت سفارش‌ها را با سرعت بالاتری انجام دهد و هم با رفع نگرانی وارد کنندگان و خالی کردن حباب دلار به شکل کامل قیمت‌ها را در شرایط واقعی نگه دارد. ارقام واقعی که اگر ثبات داشته باشد دیگر شاهد این جهش‌های غیر واقعی نخواهیم بود. البته که برخورد جدی با سوداگران این حوزه نیز می‌تواند کمک زیادی به جلوگیری از اقدامات مشابه در آینده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
با سلام، تاسیس مرکز مبادله‌ی ارز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
بانک مرکزی هیچ کاری نکرد یکی سفر گروسی دو پر پول شدن جیب دولت که خودش عامل بالا رفتن دلار بود برای پرداخت حقوق و عیدی کارکنان مهار افسار گسیخته دلار را کشید هنوز هم که 22 هزار تومان گران‌تر از قیمت اولیه آن هست قبل از کرانی 28تومان الان 50 هزار تومانهر دلاری هست
و تاثیری که ابن کرانی روی خانه مصالح لوازم خانگی گذاشته بیش از 1000درصده
واقعا مسیولین در ناکارآمد سرآمدن
جواب قانع کنندشان هم همینی که هست
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۴:۱۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
دستتون درد نکنه بیارید پایین ولی مجلس تیرش ب هدف خورد به بانک ها اجازه دادن تو پرژه های راهبردی سرمایه گذاری کنن ینی بازم مال سازی بازم تولید نقدینگی بی ارزشی ریال هزارتا قانون ام بزارید تا جلوی بانک هارو نگیرید پشیزی نمیارزه هیچ ساز کار دقیقی ارائه نمی‌دیدیم بعدم با فریب افکار عمومی کارتو نو پیش می‌برید ما اگه انقد بانک نخواهیم باید کیو ببینیم تعداد بانک ها با سوپر مارکت برابری میکنه الان حداقل شیش تا بانک ورشکسته داریم چرا اقدام نمی‌کنید قداست بانک هارو بشکنید ی نفس بکشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
ث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
یه سری به مشاورین املاک بزنید ببینیدبامردم چیکارکردیدمشاورین دم ازسونامی گرونی مسکن میزنندوخون مردمومثل زالومیمکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
حرف نزن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
دلال ها و کارت دار ها اقتصادی رانت خور و صادر کننده دلار پرست و مدیران نالایق را مدیریت کنید دلار برابر می‌شود با یک ریال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
بازم قصه های YJCشروع شد .
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۲۱:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
دلار که گران نشده
پول ما باسرعت سال نوری دنده عقب میره
بعدشم خود دولت دلار را گران کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
بانک مرکزی هیچ کاری نکرد.فقط سفر گروسی یه کوچولو قیمت آرزو آورد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
همین الان دلار 70هزار تومانه قبول ندارید
قیمت مسکن.خودرو.فولاد.اجناس.مواد غذایی و.....
با سال قبل ودلار سال قبل مقایسه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
تو رو خدا آهن و مصالح ساختمانی رو پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
مگه چقدر پایین آمده این‌قدر سروصدا میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
اگر قلبتان را دوست دارید دلار نخرید و زن وبچه خود را بی سر پرست نکنید‌حالا خود دانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
معلومه برخی ها دلار گرفتن و ناراحتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
هدف رساندن قیمت دلار به ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان بود آن هم در عرض دوماه و از ۲۶۰۰۰ تومان.
برای اینکه مردم آن ا بپذیرند به مرگ گرفتند تا به تب راضی باشند.بنابراین آنرا به ۶۰ هزار تومان رسانند و اکنون می گویند شاهکارکرده ایم و از مردمی که حرث و نسل آنها در اثرقخطی و گرسنگی پنهان و سوتغذیه در معرض نابودی قرار داده اند،طلبکارهم‌هستند و احتمالا تشویق نامه هم می خواهند.
خلاصه این اژدهای هفت سر فساد و طبقه نوکیسه بعداز انقلاب که بر تمام مصادر قدرت و ثروت های کلان باد اورده تکیه زده اند و سرنوشت تلخ مردم را رقم می زنند آن هم هرطور که دوست داشته باشند واز کسی هم ترسی ندارند، حتی یک روز خوش هم برای این مردم باقی نگذاشته اند.
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۹:۰۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
وقتی میگن یه اقداماتی انجام شده که باعث ریزش دلار شده یعنی قبلش همون اقدامات انجام نشده تا بره بالا پس بالا و پائین شدنش دست خود دولته و هروقت هرجور که صلاح بدونه اقدام میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
قیمت اهن چرا ارزان نمیشه رسیدگی کنید با این گرانی اهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
کدام کاهش تویک نمونه .اهن ۱۴یک ماه پیش بود۲۵۰۰۰۰۰تومان الان که کاهش دادین به قول خودتون هست۵۵۰۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
هیچ علتی نکرد و نمی تواند انجام دهد دو روز دیگه 80دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
دلار ۳۰ تومان خوتهد رسید شما هنوز خبر از اصل ماجرا ندارید نخرید دلار وقلبتان را سالم نگه دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
امیدوارم برای کاهش قیمت کالا ها وقیمت خودرو ومسکن هم کاری انجام بدهند فقط دلارکاهش پیدا نکند
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۶:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
دلار باید به قیمت 28500 برسد .

همون قیمتی که آقای فرزین تعیین کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
خیلی خوشحال باشید اگر ارزشش از ریال هم پایین تر بیاید قیمت اجناس هیچ گونه تغییر کاهشی در خود نخواهد دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
بانک مرکزی باید وقتی که دلار از 4 تومن پرید به 7 تومن و ... سپس خدا تومن باید میمود جلوگیری میکرد نه الان که هرچی هم زور بزنه نمیتونه به زیر 10 تومن برسونه!
Iran (Islamic Republic of)
مجی
۱۶:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
یک ضرب المثل است که میگه ب مرگ بگیر تا به تب عادت کنه.دلار ۲۷تومنی رو کردن ۶۰هزار بعدش آوردن رو ۴۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
دلار تو هیچ کشوری گران نشده بجای اینکه بگوییم دلار گران شده باید بگوییم ریال وتومان به قهرقهرا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
بانک مرکزی کاری نکرده.... همون عواملی که قیمت رو بالا میبره همون عوامل هم قیمت رو پایین میاره...
مسئولین ما فقط تماشاچی هستن...
این مردم هستن که استخوانهاشون خورد شده از این گرونیها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
کدوم کاهش خودشونن
دلار 27 تومانی را بکنی شصت تومن بعد بکنیش 48 ت کاهش پیدا کرده ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
کامنتی در دوره ریاست جمهوری روحانی گذاشته بودند به حقیقت پیوست یک از اون کامنت دوستان نوشته بودند به گرانی عادت میکنید و حتی دولت هم بخواد اعتراض کنید خودت رغبت نشان نمیدهی الان هیچ نظری دوست نداریم بدیم و گرانی بخشی از زندگییمون شده خخخخخخخ.
Netherlands
کاربر
۱۴:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
یه جوری میگین دلار اومد پایین انگار دلار شده ۵ هزار تومان فراموش کردین هنوز پنجاه هزار تومانه ؟
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۱۴:۱۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
چرا هیچکس حواسش به سایت‌های فروش تتر نیس نرخ دلار رو اونا دارن بالا میبرن نه کانال‌های تلگرامی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
واقعا چه کاری انجام داد !
دلار رو از ۲۶ تومن رسوند به ۶۰ تومن
و با خبر سفر گروسی به ایران از ۶۰ تومن اومد به ۵۰ تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
هیچ ربطی به بانک مرکزی نداره ریزش ارز
اگر گروسی به ایران نمی اومد حالا دلار تا ۱۰۰هزار رفته بود دیگه مردم نادان نیستن هرچند انتشار نمیدی اما برای دل خودم نوشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
نگفتیم همه دورغ کی کاهش ۱۰۰هزار میره بالا هزار تومان ارزان میشه ساز و چمر راه می‌اندازی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
هروقت دلار شد 20 هزار تومان اونوقت از اقدامات بانک مرکزی صحبت کنید الان بازار ارز طوری هست که وقتی نقدینگی سمتش میره بانک مرکزی عملا کاری نمیتواند کند .
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
هر موقع برگشت به دلار ۳۰ تومنی قبل، اونوقت بیاید از خودتون تعریف کنید... دلار ۳۰ تومنی که همون موقع هم باعث خجالت بود رو کردید ۵۰ تومن. حالا دارید منت هم میذارید!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
هر وقت برگردوندین همون ۳۰ تومن اونوقت بیاین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
دلار پزادیایین بیا نیست. تا اخر سال 1402 به 100 تومن هم میرسه. من مرده شما زنده. این 2..3 هزارتومن ها زیاد پایین اومد مجدد 10-20 تومن بالا رفت. سال بعد منتظر دلار 100 تومنی باشید. البته بعید میدونم کامنت من رو نشر بدید. چون نظرات شما کاملا فیلترشده اشخاصی و محتوای هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
داداش انگار اسرار مملکت و داری نشر میدی یا از عالم غیب خبر دادی که پیامت رو نشر ندن!!!!!!!!!.اظهار نظره دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
همین الانشم بالای پنجاه هزار تومنه به این میگین کاهش ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
بانک مرکزی اقدامی صورت نداد دولت سیرشد دلار کمی ریزش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
از کدوم کاهش صحبت میکنید، دلار ۲۷ تومنی شده ۵۰ طی ده ماه این اسمش کاهشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
بانک مرکزی هیچ اقدام موثری در کنترل نرخ ارز انجام نداده این کاهش صوری بخاطر توافق با آژانس بوده مطمئن باشید اگر آژاتس قطعنامه صادر می کرد وضعیت به گونه دیگری بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
قیمت دلار تو ایران بستگی به خوشامد آمریکایی ها دارهه ...
وقتی باهامون بد هستن قیمت بالا میرهه ، خوب میشن قیمت پایین میاد .
تحلیل هم نیاز ندارهه این ، هر کی هم شک دارهه برهه و کاهش و افزایش روند دلار رو توی بیست سال گذشته بررسی کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
چه پر رو هستید قیمت دلار 23000 تومان بود به 60000 توومان رساندید انوقت به 50000 تومان کاهش دادید به این می گویید مدیریت کا ....... هشی ارز؟
Iran (Islamic Republic of)
من حامد
۱۲:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
دولت از افزایش نرخ ارز بیشترین بهره را میبرد و این یک بازی کثیف است که دولت در اقتصاد راه انداخته.
چه اقدامی انجام داد به نظر شما؟ گفتند نرخ ا رز را کانالهای تلگرام و اینستا کنترل میکنند آیا کانال ها جمع شده که نرخ ارز پایین آمده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
این کاهش قیمت ارز به خاطر سفر گروسی به ایران بوده.نه اقدامات دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
کنترل و تنظیم ارز و بازار : احتیاج به تیم و مدیری با اراده و باسواد و آگاه به همه امور اقتصادی و بین المللی و صادق و دلسوز دارد . ولی ما هیچکدام از این شرایط رو نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
Mpz
۱۱:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
تا زمانی که سود به سپرده‌های کلان بانکی داده میشود ، وضعیت اسفبار تورم وخیم تر میگردد رباخواران نمیتوانند پولهای کلان را در منازل خود نگه دارند پس مجبور خواهند شد با بهره کم ان را در بانک نگه دارند ، از انطرف هم بانکهای نزولخوار نمیتوانند نزول زیادی از مردم بگیرند ، اگر قانون بانکداری عوض شود و مردم متوجه شوند که سود بانکی چه برای بانکها و چه برای مردم خطرناک است و این همان نقدینگی رایج است کسی سراغ رباخواری نمیرود
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۱۶:۲۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
بهتر بود میگفتین وام!!
وام‌هایی که دارن همینجور بی‌حساب و کتاب میدن بدون هیچ نظارتی!!
وامی که به جای کمک به تولید داره صرف همه چی میشه جز تولید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
انجام داد؟ینی کاهش تموم شده پایین نمیاد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
بانک مرکزی کاری نکرد ، سیاست دولت که در همه جا مقصر اصلی است و پشت مثلا بانک مرکزی و وزارت صمت مخفی میشه مقداری اختیارشو زیاد کرد تا بتونه کار کنه
شما الان در بحث خودرو هم مقصر وزیر صمت میدونی درحالیکه خوده دولت است
تعرفه بالای واردات ، دادن ارز کشور برای آوردن ماشین چینی به قیمت میلیارد و سه برابری ، فربه کردن اطرافیان خودش و....‌همه کار دولت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
بهتره که بگیم بانک مرکزی چه اقدامی انجام داد که دلار ۳۲۰۰ شد ۶۰۰۰۰
کسری بودجه دولت که داده بود به مسولین از جیب مردم فقیر و بدبختی مثل ما به عنوان تورم یا همون مالیات غیر مستقیم غصب کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
چ اقداماتی انجام داد
مهندس کی هستی
خب معلوم اقدام به نوسان گیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
لطفا به بازار هم نظارت کنین قیمتا خیلی بالاست و با کاهش دلار قیمت ها کم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۰:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
امیدوارم تحریم ها رفع بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
فقط یک دلیل داشت
کاهش انتظارات تورمی فقط همین
و این امر در ذیل سفر گروسی به ایران حاصل شد پس بیخودی اقدامات بانک مرکزی رو بولد نکنید
تیم اقتصادی دولت به هیچ وجه توانمند نیست که بتونه التهابات رو کنترل و با اقدام موثر اوضاع رو آرام کنه و بلعکس با روحیه کاسب کارانه با دامن زدن به التهابات قشنگ از مردم نوسان میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
سلطان ارز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
بانک مرکزی برای کاهشه نرخه ارز چه اقداماتی انجام داد؟ مگه اقدامی هم انجام داد؟ خودشون گرون کردن خودشونم جرعه ای کاهش دادند و کماکان گرانتر از قبل دارن منفعتشو میبرن و شما هم دارین تبلیغشون را میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
دولت و بانک مرکزی هیچ اقدامی نکردند همش کار خوشونه واسه سود بیشتر و نوسان از مردمدولت اگه بخواد میتونه دلار رو بیاره ۵۰۰تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
هیچی،، جیب مردم رازد وخالی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
هر وقت اومد روی ۳۰ اون موقع باید بگی ارزون شده
Germany
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
تماشاچی خوبی بود ... !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
خجالت بکشید یه ذره وجدان داشته باشید
وقتی قیمت میره 60 هزار میشه یه کارشناس نمیارید نظر بده
وقتی دلال ها نوشان و سودشون گرفتن و قیمت اومد پایین تعریف و تمجید از دولت و بانک مرکزی شروع میشه
چرا کاشناس بی سوادتون نمیگه این کاهش ارزش نداره قیمت ها رفته بالا حالا با کاهش قیمت ارز ، قیمت هیچ جنسی پایین نمیاد فقط دلال باز دوباره میخرن که دوباره ببرن بالا و قیمت اجناس باز بره بالا مردم عادی قربانی این کثافت کاری و سوداگری هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
مردم را مسخره کردید باشگاه خبرنگارن جوان
همه میدونند دولت خودش قیمت را میبره بالا می فروشه دوباره میاره پایین وگرنه چندتا دلال و کانال تلگرامی چطور می تونند این همه نوسان به دلار بدن که اگر هم بدن وای به حال دولت و مسئولین اقتصادی که چینی اقتصاد ضعیفی را بوجود آوردن
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۹:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
کار خاصی نکرد فقط با ظلم به مردم با سکه و ارز نوسان گیری کرد و وقتی به بالاترین قیمت ارز و سکه رو رسوند اقدام به پخش سکه و ارز توسط بانک و صرافی ها و با کارت ملی کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
این ها دلیل نمیشه
این فضای مجازی و سایت ها
مردم و دلال ها
نقدینگی سرگردان
اخبار سیاست خارجه و ...
همیشه هستند
ولی چرا تو این 2 سال این اتفاق نیافتاد
چرا بعضی وقت ها میشه بعضی وقت ها نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
اقتصاد تابع سیاست است و اقتصاد بیمار محصول سیاست بیمار است،سیاست بیمار در عرصه داخلی و خارجی.
Iran (Islamic Republic of)
H
۰۹:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
هیچ اقدامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
اقدامات زیادی انجام داد از جمله سفر گروسی سفره ها به برجام ومذاکره وصل نیست رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
من مانده ام نرخ دلار چه ربطی به گرانی ها و مسائل داخلی دارد که اینقدر گنده اش کردید ؟؟؟
هرجا می‌روم همه دارن از نرخ دلار حرف می‌زنند !!!
این از حقه ها و نقشه های دشمن است که نرخ دلار را اهرم فشار اونم نه مالی !! بلکه روانی قرار داده است.
بگذارید دلار هرچه می‌خواهد بالا برود، به آن اهمیت ندهید زیرا هیچ تاثیری بر زندگی مردم ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
حالتون خوبه!!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
شما انگار اینجا زندگی نمیکنید نرخ دلار رو همه چی تاثیر مستقیم داره دلار که هزار تومان میره بالا جنس چند هزار تومان میره بالا تازه خیلی از فروشنده ها بخصوص در بازار جنس نمیفروشن چون معلوم نیست که قیمت چقد بره بالا خیلیا میگن ما سودمون توی نفروختنه بعدش که دلار میاد پایین جنس همون بالا می مونه بعد جنس تا دلار ۶۰ تومان گرون شده بعد که دلار میاد پایین جنس همون قیمت میمونه مثلا اگه دلار ۶۰تومان شده جنس تا همون دلار ۶۰تومان گرون شده بعد دلار میاد رو ۵۰ جنس همون رو ۶۰ میمونه بعد دلار بشه ۵۵ جنس باز میره بالا در صورتی که قبلن تا دلار ۶۰ گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۰:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
پاشو عزیزم گرانی رو از بابات که داره خرج زندگیت رو میده بپرس واست کامل معنی پول ارزانی گرانی خرج زندگی و تورم رو واست توضیح میده فعلا شما فقط پول تو جیبی میگیری کوچولو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
آره جون خودت مثل اینکه دست تو رفته تو جیب مردم ...حتما آقازاده ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
کدوم سقوط؟؟؟؟ از ۳۴ هزار شده ۶۰ هزار بعد الان اومده روی ۵۰ هزار. هر موقع شد۳۴ هزارتومان بیاید بگید سقوط کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
بانک مرکزی وقتی اقدامات را شروع کرد که قیمت ارز به نزدیک سه برابررسید و طبق معمول فعلا روند کاهشی و هرگز به نقطه ای که بانک شروع کرد نخاهد رسید مگر ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
سوالتون رو باید جور دیگه مطرح کنید
بپرسید:بانک مرکزی ابتدا برای افزایش،و بعد برای کاهش نرخ ارز چه اقداماتی انجام داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
کار خاصی نکرد فقط جیب دولت و مسئولین پر کرد دوباره قیمت دلار کاهش داد جه قدرم رودارید منتم میزارید سر مردم کاهش داد مردم بیچاره میکنید بد میاید تیتر میزنید همین شما خبرنگاراا هستین که با خبرهای دورغتون این راحت راحت دارن جیب مردم خالی میکنن دیگه
آخرین اخبار