معاون استاندار زنجان:

شهروندان زنجانی از خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده خودداری کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: شهروندان فریب شایعات مبنی بر الحاق زمین‌های برخی تعاونی‌های حاشیه شهر زنجان به محدوده شهری را نخورند و از خرید و فروش اراضی آن‌ها خودداری کنند.

ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی تعاونی‌های استان، گفت: تشکیل این ستاد، در چارچوب رویکرد دولت و مسوولان استان مبنی بر گره‌گشایی و حل مشکلات طولانی مدت مردم استان از جمله اعضای تعاونی‌های مسکن صورت گرفت.

وی، ضمن تاکید بر لزوم تقویت وظایف نظارتی توسط اداره کل تعاون، گفت: ضعف نظارت‌ها در گذشته، موجب بروز مشکلاتی برای مردم و تعاونی‌ها شد و از سویی سوء استفاده سوداگران، فرصت طلبان و تضییع سرمایه‌های مردم را در پی داشت بنابراین باید با نظارت به موقع و مستمر جلوی تخطی از قانون توسط تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های مسکن گرفته شود.

این مسوول با اشاره به شایعاتی مبنی بر الحاق زمین‌های برخی تعاونی‌های حاشیه شهر زنجان به محدوده شهری، گفت: خرید و فروش فیش این زمین‌ها غیرقانونی است و تعاونی‌های مسکن و بنگاه‌های معاملات املاک نیز نسبت به این موضوع واقف هستند و باید به قانون پایبند باشند، در غیر این صورت طبق ضوابط با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: براساس درخواست برخی تعاونی‌ها در جلسات قبل مقرر شد بعد از بررسی‌های کارشناسی و فنی توسط دستگاه‌های مسوول و با لحاظ حداکثر منافع اعضای تعاونی‌ها در چارچوب قانون و نیاز شهر، بسته‌های پیشنهادی به تعاونی‌های مذکور ارائه شود.

معاون استاندار زنجان، به سوداگری برخی‌ها از شایعه الحاق زمین‌ها به محدوده شهر، اشاره کرد و ضمن تاکید بر اینکه الحاق اراضی به محدوده شهری نیاز به طی شدن فرایند خاصی از جمله تصویب در شورایعالی معماری و شهرسازی دارد، گفت: بنا به اظهارات دستگاه‌های مسوول، محدوده فعلی شهر زنجان با افق ۸۵۰ هزار نفری بسته شده است.

وی یادآور شد: اوایل امسال، زمین هزار هکتاری لیل آباد در غرب شهر زنجان برای تامین نیازمندی‌های مختلف شهر زنجان و الحاق به محدوده، خریداری شده است که بخشی از آن برای مسکن ویلایی خواهد بود.

رفیعی خاطر نشان کرد: هدف تعاونی‌های مسکن، تامین مسکن برای اعضا است نه زمین بنابراین توصیه می‌شود که مدیران تعاونی‌ها فرصت سوزی نکنند تا مشکل مسکن اعضا حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.