ممنوعیت اپلیکیشن تیک‌تاک در کشورهای غربی

یک پژوهشگر فضای مجازی گفت: برخی از کشورها اعلام کرده اند که اپلیکیشن تیک تاک باعث اختلال در امنیت آنها شده است.

رضا برنا پژوهشگر فضای مجازی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: حدود ۲۰سال است که شبکه‌های اجتماعی متنی در جهان با توسعه گوشی‌های هوشمند گسترش پیدا کردندو پس از چند سال شبکه‌های اجتماعی ویدئویی نیز توسعه یافتند.

وی افزود: از سال۲۰۱۷ توسعه دهندگان پلتفرم ویدئویی چینی تیک‌تاک درصدد برآمدند تا این شبکه اجتماعی را جهانی کنند.

این پژوهشگر فضای مجازی ادامه داد: تیک تاک در آمریکا ۸۰ میلیون الی ۱۲۰میلیون کاربر فعال و در اروپا ۱۳۰ میلیون تا۱۸۰ میلیون کاربر دارد. در این پلتفرم ویدئویی آزادی اطلاعات وجود دارد که مسئولان به همین دلیل درصدد هستند تا این پلتفرم را ممنوع کنند. البته مسئولان آمریکا در تلاش بودند تا پلتفرم ویدئویی چینی تیک تاک به سرمایه گذاران آمریکا منتقل شود که موفق نشدند.

برنا اظهار کرد: تیک تاک در حوزه‌های مختلف سیاسی،  امنیتی، اجتماعی و فرهنگی  بر روی کاربران اثر می‌گذارد و برخی از کشورها اعلام کردند که تیک تاک باعث اختلال امنیت در کشورهای  آنها شده  است.

او گفت: تیک تاک یکی از شبکه‌های اجتماعی است که باعث توسعه هوش مصنوعی در چین شده ، به همین علت کشورهای غربی علاقه‌مند نیستند کاربران تیک تاک افزایش پیدا کند.

محمد علمیه کارشناس فضای مجازی گفت: این شبکه اجتماعی در ایران زیاد شناخته شده نیست اما در جهان حدود ۱ میلیارد کاربر دارد. آمریکا هنوز نتوانسته است قانونی برای فیلترینگ تیک تاک تصویب کند. اما به کاربران دولتی خود دستور داده تا از این پلتفرم استفاده نکنند.

او افزود: جوانان و نوجوانان آمریکایی کاربران اصلی تیک تاک هستند به همین علت آمریکا  در تلاش است تا حاکمیت فضای مجازی خود را داشته باشد. 

نصیری کارشناسان  امنیت سایبری نیز در ادامه برنامه، گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا معتقدند این برنامه ویدئویی در برخی مواقع باعث سرقت اطلاعات کاربران نیز می‌شود به همین علت علاوه بر امنیت ، سرقت اطلاعات یکی دیگر از دلایل ممنوعیت تیک تاک است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
این هم از آزادی بیان غربی آمریکایی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
اگر فیلترینگ کار اشتباهه چرا آمریکا به دنبال فیلتر کردن فضای مجازی خارجی به بهانه های مختلف ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

قابل توجه بعضی ها در ایران که با این کار مخالف اند و شعار شون آزادی بیان و...

والگو شون اول آمریکا و بعد اروپا ست...