عملیات اجرایی ساخت دو فروند شناور مدرن مورد نیاز کشور از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی آغاز شد.

عملیات اجرایی ساخت چهار فروند شناور مدرن مورد نیاز کشور از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی آغاز شد.این پروژه بزرگ ملی شامل دو فروند شناور ۳۵۰۰ تنی چندمنظوره با ظرفیت حمل ۱۲۲ تی‌ای یو کانتینر و دو فروند شناور رو- رو کانتینری ۴۰۰۰ تنی با قابلیت حمل حدود ۴۰ دستگاه کامیون به همراه راننده، ۱۹۸ تی‌ای یو کانتینر و کالای عمومی به ارزش بالغ بر ۵۰ میلیون دلار می‌باشد.

پروژه مذکور در سایه شدیدترین تحریم‌های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در ایران اجرایی شده و تمامی مراحل ساخت شناور‌های مذکور توسط متخصصان داخلی و زیر نظر مؤسسات رده بندی ایرانی انجام خواهد شد.

اجرای این پروژه علاوه بر اشتغال زایی برای مجموعاً ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم، منجر به فعال شدن بسیاری از صنایع کوچک وابسته شده و انتقال دائم و پایدار دانش ساخت کشتی در داخل را به همراه دارد.

با توجه به نیاز کشور به حضور قدرتمند و مؤثر در دریای خزر انجام این پروژه ها، آغازی جهت ادامه فعالیت‌های گسترده مشابه در کشور خواهد بود و می‌تواند زمینه ایجاد یک قطب بزرگ کشتی‌سازی در شمال کشور را فراهم نماید.

 

 

برچسب ها: حمل ونقل ، کشتیرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
انصافاً 122 کانتینر یا 198 تا از حدود 9000 که ظرفیت بزرگترین کشتی کانتینر بر دنیا بود ( الان احتمالاً بیشتر هم شده) خیلی هم کمتر نیست و جای افتخار خیلی زیادی دارد. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار