تشدید نظارت بر جایگاه‌های فروش نهال در شهرستان سامان

۱۴ جایگاه توزیع و فروش نهال در سطح شهرستان سامان مستقر و در حال فعالیت هستند.

اعظم شیخ سامانی مدیر جهاد کشاورزی سامان در حاشیه بازدید از جایگاه‌های فروش نهال گفت: باتوجه به فصل جابجایی نهال و نظر به ضرورت و اهمیت استفاده از نهال سالم و استاندارد در راستای ارتقای تولیدات باغبانی شهرستان، تمامی نهالستان‌ها و جایگاه‌های فروش و توزیع نهال در سطح شهرستان توسط اکیپی از کارشناسان باغبانی و حفظ نباتات بازدید و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ضمن تاکید به باغداران جهت خرید نهال با لیبل و شناسه افزود: در حال حاضر ۱۴ جایگاه توزیع و فروش نهال در سطح شهرستان سامان مستقر و در حال فعالیت می‌باشند.


بیشتر بخوانید


سمیرا بهامیر مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی سامان هم گفت: با توجه به آلوده بودن تعداد زیادی از استان‌های کشور به بیماری‌های خطرناک و قرنطینه همچون بیماری‌های باکتریایی آتشک دانه داران و کف صمغی درختان هسته دار از کلیه فروشندگان نهال در سطح شهرستان خواهشمندیم از ورود هر گونه نهال دانه دار از خارج استان به طور جد خودداری نمایند.

وی افزود: همچنین بدانند ورود نهال‌های هسته دار و بادام نیز منوط به اخذ گواهی بهداشت استان مبدأ مبنی بر عدم آلودگی نهال‌ها به بیماری‌های ویروسی و باکتریایی بخصوص بیماری کف صمغی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار