وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد:

دستور رئیس‌جمهور برای کاهش سود تسهیلات نهضت ملی مسکن

بذرپاش گفت: به بانک مرکزی تاکید کردیم که ۲۳ درصد سود تسهیلات نهضت ملی مسکن اصلاً قابل قبول نیست و حتما روز‌های آینده این درصد سود کاهش پیدا خواهد کرد.

 آقای مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از تشکیل جلسه شورای مسکن استان تصمیمات خوبی برای تسریع در پروژه‌های نهضت ملی گرفته شد. هم‌اکنون پروژه خوبی در حوزه مسکن آغاز شده است، زمین مورد نیاز تامین شده و عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی در شهرستان‌های مختلف استان روند خوبی دارد و سال آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت به ویژه در حوزه بافت فرسوده که این استان میزان بافت فرسوده زیادی دارد.

بذرپاش با تاکید بر اینکه با بخشنامه جدیدی که وزارت راه و شهرسازی به استان‌ها ابلاغ کرده تغییر خیلی خوبی در نوسازی بافت فرسوده رقم خواهد خورد توضیح داد: هم‌اینک پروژه‌های باقیمانده مسکن مهری که بعضا ۱۰ تا ۱۲ سال باقی مانده بود در مدت اخیر با عزمی که صورت گرفت این پروژه‌های مسکن مهر سرعت گرفت و به اتمام رسید، اغلب این متقاضیان از گذشته پرداخت انجام داده بودند و ما به عنوان دولت موظف بودیم که واحد‌ها را با قیمت تمام شده به اتمام برسانیم، مبلغ زیادی را باید تأمین اعتبار می‌کردیم، لذا از محل‌های مختلف تامین منابع انجام شد و با دستور رییس جمهور در سراسر کشور به اتمام رساندن مسکن‌های مهر باقی مانده از گذشته در دستور کار قرار گرفت.

تحویل واحد‌های باکیفیت ۷۰ تا ۱۰۸ متری

وی افزود: امروز ۸۱۰ واحد از مسکن‌های مهر باقی مانده در متراژ‌های ۷۰ متری تا ۱۰۸ متری تحویل متقاضیان شد، پیمانکار و شرکت مجری بسیار خوب کار کردند و واحد‌هایی را با استاندارد خوبی احداث کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از تجربیات بسیار خوب گذشته استفاده شده و بعضا از نواقصی که از گذشته وجود داشته سعی شده در طرح‌های جدید تکرار نشود که هم وطنان عزیز از سکونت در این واحد‌ها راضی باشند و با حداقل مشکل، این واحد‌ها به عزیزان در سراسر کشور تحویل داده شود.

بذرپاش ادامه داد: با همین سرعت به پیش می‌رویم، پیگیری برای تکمیل مسکن‌های مهر باقیمانده از سالیان گذشته جزو اولویت‌های کاری ما است، به همان میزانی که نهضت ملی مسکن را پیگیری می‌کنیم مسکن‌های مهر باقیمانده نیز پیگیری می‌کنیم تا هر چه سریعتر این واحد‌ها به مدار احداث و تکمیل برگردد و تحویل متقاضیانی شود که سال‌های سال منتظرند این مسکن‌ها را دریافت کنند.

وی  اظهار داشت: موضوع درصد سود تسهیلات، در جلسه شورای اقتصاد با حضور ریاست جمهور بررسی شد، تاکید رییس جمهور به بانک مرکزی هم همین بود، طی جلسه‌ای که با حضور رئیس کل بانک مرکزی و اعضای شورای پول و اعتبار تشکیل شد ضمن بیان نظرات، تاکید کردیم که ۲۳ درصد اصلاً قابل قبول نیست و حتما روز‌های آینده این درصد سود کاهش پیدا خواهد کرد و به میزان گذشته و حتی کمتر از آن باز خواهد گشت که بتوانیم بخشی از هزینه‌ها را جبران کنیم.

وی ادامه داد: با روش‌های دیگری در صدد تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن هستیم که به مرور اعلام می‌شود از طریق مشارکت با نهاد‌های عمومی، بانک‌ها و انبوه سازان که آنان را هم به کمک فرا خوانده‌ایم تا هرچه سریعتر بتوانیم واحد‌های نهضت ملی را در سراسر کشور به اتمام برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
آیا خبر از سودتسهیلات مسکن ندارد وزارتش کلاه سرش می‌گذارد وخبری ندارد آخه چه جوری اقساط 15 و16میلیونی یک کارگر ویک کارمند بپردازد درصورتی که حقوقش زیر 8 تومان است این چه مملکتی است این است این چه وزارت ومسکتی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
محبوبترین رییس جمهور سود وامش 4 درصد و او نبود کسی جز دکتر احمدی نژاد عزیز مرد میدان و عمل خدا نگهدارش باد
آخرین اخبار