استاندار خراسان جنوبی:

خدمات سفر از شاخص‌های ارزیابی مدیران خراسان جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران در آستانه نوروز پای کار باشند تا امکان سفر ایمن و راحت برای همه مسافران فراهم شود و از شاخص‌های مهم ارزیابی همین موضوع است.

قناعت  در آخرین نشست شورای اداری استان  مشترک با ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی افزود: نوروز پیش رو باید استان خراسان جنوبی به خوبی در سطح کشور معرفی شود و هرچه این اقدام بیشتر مورد توجه قرار گیرد منفعت بیشتری به استان می‌رسد.

او با تاکید بر اینکه اسکان مسافران نوروزی و تامین اقلام ضروری به طور جدی در دستور کار باشد گفت: ایجاد استراحتگاه‌های موقت، رصد اقدامات سفر و رفع نارسایی‌های احتمالی، انعکاس خدمات و معرفی استان از سوی رسانه‌ها نیز مورد انتظار است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی تاکید کرد: باید اقدامات انجام شده به خوبی از سوی دستگاه‌ها انعکاس داده شود تا خراسان جنوبی در همه زمینه‌های مرتبط با خدمات سفر رتبه‌های اول تا سوم را کسب کند.

او گفت: براساس آمار‌های ارایه شده در نوروز ۱۴۰۱ به لحاظ تردد رتبه هشتم کشوری، ماندگاری مسافر و گردشگر رتبه پنجم، فروش صنایع دستی جزو ۱۰ استان کشور و در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

قناعت تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز دغدغه‌های لازم برای شئونات دینی نیز رعایت شود.

استاندار با بیان اینکه در سالی که گذشت شاهد اتفاقات فراوان تلخ و شیرین در کشور و استان بوده‌ایم افزود: استقبال بی نظیر مردم خراسان جنوبی در اولین سفر از دور دوم سفر‌های رئیس جمهور کاری بود کارستان که نشان از کار تیمی مدیران هم دارد و حضور حماسی را رقم زد.

قناعت گفت: نگرانی‌هایی بابت این دیدار وجود داشت، اما با نگاه انقلابی و تدینی که مردم استان دارند شاهد حضور پرشور مردم بودیم و ۳۵ تا ۴۵ هزار نفر در ورزشگاه آزادی بیرجند جمع شدند لذا حضور انقلابی مردم استان خراسان جنوبی در استقبال از رئیس جمهور امتیازی برای نظام محسوب شده است.

او  اظهار داشت: این اتفاق موجب خوشحالی جریان‌های انقلابی در کشور شد و نشان داد که علیرغم وجود همه مشکلات هنوز انقلاب و نظام اسلامی برای توده مردم ارزشمند است.

قناعت به اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به خراسان جنوبی در آبان امسال افزود: حضور رئیس قوه قضاییه در جمع دانشگاهیان و جوانان آن هم در شرایط اغتشاشات بسیار ارزشمند بود و آثار خوبی داشت.

او به سرمای کم‌سابقه زمستان امسال و افت فشار گاز در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: با همکاری و همیاری خوب مردم همچنین تدابیر مدیران به ویژه شرکت گاز استان در شرایط بسیار سخت، اتفاقات ناگوار رخ نداد و با کمترین مشکلات این مرحله را پشت سرگذاشتیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تعطیلی ادارات در این شرایط به صلاح کشور بود و به خاطر کاهش خسارات مد نظر قرار گرفت، چون در وضعیت بحران قرار داشتیم و خط قرمز در استان تامین گاز خانگی بود لذا با تعطیلی ادارات تلاش کردیم شرایط پایدار را در شبکه خانگی برقرار کنیم.

او گفت: به خاطر کار تیمی علیرغم پایین بودن فشار گاز، اما شاهد قطعی جدی گاز در استان نبودیم و شرایط با همکاری مردم، اصناف و صنایع به خوبی مدیریت شد.

قناعت به برنامه‌های دولت و مدیریت استان برای تامین زیرساخت‌های لازم اشاره کرد و افزود: احداث خط انتقال گاز از سه راهی دشتک - زابل به نهبندان با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان در مرحله مناقصه قرار گرفته و با اجرای آن شاهد تحول خوبی در حوزه تامین گاز استان خواهیم بود.

او  بیان کرد: خط سراسری از هرمزگان به خراسان جنوبی به طول هزار و ۱۰۰ کیلومتر و با اعتبار ۷۰ هزار میلیارد تومان در دست برنامه‌ریزی و مطالعه است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: احداث خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان اقدام مهم دیگری در تامین زیرساخت‌های استان بوده و این اعداد بسیار قابل ملاحظه است که منجر به تامین زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی خواهد شد.

او با یادآوری وقوع زلزله نسبتا شدید در بشرویه افزود: خوشبختانه تلفات انسانی نداشتیم و پیگیری برای نوسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی منطقه ادامه دارد.

قناعت گفت: استانداری خراسان جنوبی در جشنواره شهید رجایی امسال بین ۳۱ استان جزو سه استانداری برتر در کشور انتخاب شد که نشان داد همه دستگاه‌های اجرایی با هم‌افزایی و کار تیمی اقدامات جهشی در سطح استان رقم زدند و از نگاه تیزبین دستگاه‌های ارزیاب ملی مغفول نمانده است.

او اضافه کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن امسال هم نشان داد که مردم پای نظام ایستاده‌اند و به نفع انقلاب اعلام آمادگی کردند لذا بساط اغتشاشات جمع شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی دیگر از اتفاقات خوب امسال برگزاری جلسات مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بوده و مدیران از اتاق‌ها خارج و وارد میدان تولید شدند لذا عدد قابل توجهی از واحد‌های تولیدی راکد و نیمه‌فعال در استان فعال شدند که ارزشمند و قابل تقدیر است.

او وحدت و همدلی را شرط اصلی تحقق موفقیت‌ها برشمرد و افزود: ارتباط مستمر مدیران استان با نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی ارزشمند است که افق و راه روشن برای جریان انقلابی ترسیم می‌شود و انتظار است که این ارتباط سال آینده هم با قوت ادامه پیدا کند.

قناعت عنوان کرد: ارتباط با مجموعه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های کشوری، زمینه‌سازی رفت و آمد مدیران به استان و جذب اعتبارات ملی از جمله شاخص‌های ارزیابی مدیران است که باید با جدیت در دستور کار باشد.

او همچنین درگذشت شاعر برجسته و چهره ماندگار خراسان جنوبی "غلامحسین یوسفی" متخلص به ناقوس را تسلیت گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار