معاملات سپرده شمش طلا آغاز شد

وزیر اقتصاد گفت: مهم ترین مزیت خرید شمش طلا آن است که فرد با هررقم پس اندازی که در اختیار دارد، از این فرصت استفاده کند.

آقای سید احسان خاندوزی گفت: یک گام بزرگ بعد از چندین ماه در حوزه بورس برداشته شد و ۳۶ میلیون بشکه ظرفیت سپرده گذاری نفت در نظر گرفته شد و ما امیدوار هستیم که این صف آنقدر افزایش یافته که بتوانیم میزان عرضه را افزایش دهیم.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی، بخشی از مردم به دنبال ابزاری در مقابل  نوسانات تورمی بودند  که اکنون می توانند با سپرده گذاری در شمش طلا به جای بازار از و طلا از طریق فروش این دارایی بتوانند یک بازار جذاب را تجربه کنند.

او می گوید:  مهم ترین مزیت خرید شمش طلا آن است که فرد با  هر رقمی پس اندازی که  در اختیار دارد، هر زمانی که مراجعه کند می تواند  از این فرصت استفاده کند و این بازار یک بازار شفاف و رقابتی است که انبارهای آن در اختیار بانک های دولتی است و قبض انبار برای متقاضیان صادر می شود و  این اقدام زمینه ساز تقویت ارزش پول ملی می شود.

 خاندوزی گفت: در گواهی نامه سپرده طلا از همین امروز معاملات انجام می شود و در خصوص گواهی سپرده نفت هم از فردا صبح انجام می شود و محموله ها در قالب  هزار بشکه ای به صورت فیزیکی تحویل داده می شود تا مردم از طریق سهام داری و به صورت غیر مستقیم اقدام به فروش آنها به صورت ریال به کشورهای خارجی کنند.

او گفت: چشم انداز دولت آن است بازار بورس انرژی را بزرگ قوی کنند تا از سایر کشورها تقاضا برای این بازار ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار