لزوم تقویت پلیس محله / الگوسازی برای مقابله با سرقت ضروری است

استاندار تهران گفت: پلیس محله باید تقویت شود و فرمانداران در سطح شهرستان‌ها این فرآیند را اجرا کنند.

جلسه پیشگیری و مقابله با سرقت با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی استاندار، سادات مدیرکل امنیتی استانداری و سایر اعضا برگزار شد.

فخاری در این جلسه با اشاره به اینکه سرقت علت‌های زیادی دارد، اظهار داشت؛ پرداختن به موضوع معلول بودن سرقت، اشتباه راهبردی است.

وی افزود: سرقت موضوع شبه امنیتی می‌باشد که ممکن است منجر به موارد امنیتی شود که برای عبور از این مقوله نیاز به تقسیم کار و تحلیل داریم.

استاندار تهران عنوان کرد: پلیس محله باید تقویت شود و فرمانداران در سطح شهرستان‌ها این فرآیند را اجرا کنند و برای حفاظت از محلات طرح تهیه کنند.

فخاری سپس گفت: مدل‌سازی و الگوسازی اهمیت دارد، چراکه اصل ماهیت سرقت مشخص است و مالی از طریق تجاوز به عنف، زور و یا در خفا ربایش می‌شود و باید از طریق مهندسی معکوس به اصل و علل آن پی ببریم.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهم در مهندسی معکوس، درک رابطه عناصر سرقت است، در این زمینه شناسایی مال‌خرها، دلال‌ها و رابطین موثر است، همچنین بساط دست دوم فروشی‌ها نیز باید ساماندهی شود.

استاندار تهران با اشاره به لزوم کنترل مهاجرت به حاشیه شهر‌ها خاطرنشان کرد: باید برای جمعیت شناور طرح تهیه شود، همچنین شهرداری‌ها برای قانون تایید حفاظتی و امنیتی ساختمان‌ها نیز طرح تهیه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار