رئیس جمهور بلاروس وارد تهران شد + فیلم

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس دقایقی پیش در صدر هیأتی بلندپایه برای انجام سفری دو روزه وارد تهران شد.

رئیس جمهور بلاروس که به دعوت رسمی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به ایران سفر کرده، در بدو ورود به تهران در فرودگاه بین المللی مهرآباد مورد استقبال «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان قرار گرفت.

قرار است مراسم استقبال رسمی از لوکاشنکو صبح فردا (دوشنبه) در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد برگزار شود.

پیشتر رئیس جمهور بلاروس در پیامی در روز ۲۲ بهمن به همتای ایرانی خود ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از تمایلش برای سفر به تهران گفت و اظهار امیدواری کرد که به زودی برای گفتگو درباره مسائل دوجانبه و موضوعات روز بین‌المللی و منطقه‌ای به تهران سفر کند.

رئیس جمهور بلاروس در این پیام نوشته بود: «از آنجا که ایران رشد سریع اقتصادی و رفاهی در شرایط پیچیده امروزی را نشان داده، این کشور یک بازیگر مهم در منطقه و عرصه بین‌المللی به حساب می‌آید».

سفر همتای بلاروسی آیت‌الله رئیسی به تهران به‌منظور توسعه همکاری‌های همه‌جانبه و دیدار با همتای ایرانی و انجام مذاکرات درباره طرح‌های صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل و بررسی مسائل منطقه‌ای و جهانی است.

رؤسای جمهور ایران و بلاروس پیش از این شهریور ماه امسال در حاشیه شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگ‌های در سمرقند، به وزراری خارجه دو کشور مأموریت دادند که برای تقویت و تعمیق مناسبات دوجانبه تلاش کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
دولت مردان ایران تا حالا با هر دولتی که زپرتی هست ارتباط برقرار می‌کنند نمیروند با دولت های قوی قرار داد ببندن اگر دولت های دیگه بد هستند چرا ۵۵۰۰ نفر از فرزندان مسؤلان تو همان کشورهای دارند زندگی میکنند با آرامش وآسایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
خوش آمدند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
خوش اومدی لوکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
ان شاء الله ورود ایشان و همه ی دوستان ایران و ایرانی در سطح بین الملل هر روز بیشتر و دشمنان ایرانم خوار و ذلیل بشه.ویژه امریکا.رژیم غاصب صیهونیست.ودونباله روهای انان در منطقه.
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی
۰۸:۴۵ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
انشاالله الهی آمین به کوری چشم بد خواهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
جمع کشورهای منزوی و تحریم شده جمع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
به كوري بعضيا
آخرین اخبار