۶ هنرستان در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۳۴ کارگاه آموزشی و ۶ هنرستان طی یکسال گذشته در این استان تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

میثم لگ زایی  با بیان اینکه از آنجایی که یکی از شاخص‌های پیشرفت جامعه، شاخص توسعه منابع انسانی است که این مهم از طریق تعلیم و تربیت محقق می‌شود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از ضرورت‌ها برای تربیت نیروی انسانی مورد تاکید است، اظهارداشت: با راه اندازی این هنرستان‌ها  امسال  بیش‌از یک‌هزار محصل استان از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: زیربنای این هنرستان‌ها ۱۰ هزار مترمربع بوده که برای بهره‌برداری از آن‌ها بیش‌از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد با توجه به اهمیت توسعه آموزش‌های مهارتی در استان ساخت هنرستان‌ها را به منطور ایجاد زمینه اشتغال آفرینی بیشتر برای دانش آموزان این دیار در اولویت کاری خود قرار داده بطوریکه هم‌اینک ۲۱ هنرستان دیگر در استان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: این نوع از آموزش‌های مهارتی ضمن تربیت نیروی انسانی توانمند و متناسب با نیاز بازار کار در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش خواهد داشت.

لگ زایی مدرسه سازی را از ارکان مهم توسعه و اولین گام برای تحول آموزشی به عنوان زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه دانست و اظهارداشت: خیران مدرسه ساز در تحقق این تحول نقش بسزایی ایفا می‌کنند و مشارکت مردم و خیرین مکمل تلاش دولت در حوزه مدرسه سازی است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان کانون توجه مردم و مسوولان قرار گرفته و جای جای آن به کارگاه ساخت و ساز فضا‌های آموزشی تبدیل شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مدرسه دانش آموزان را برای ایفای نقش‌های کارسازتر تربیت می‌کند، اظهاردشت: از این رو احداث مدرسه یک انتخاب بسیار هوشمندانه است و همه افرادیکه در این کار مهم مشارکت می‌کنند، کار بزرگی را انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار