کره جنوبی خواستار استفاده از تسلیحات هسته‌ای در مقابله با کره شمالی شد

یک مقام ارشد کره جنوبی خواست تا برای مقابله با اقدامات پیونگ یانگ از تسلیحات هسته‌ای استفاده شود.

شهردار سئول در مصاحبه اختصاصی با نشریه رویترز با بیان آنکه کره جنوبی نمی‌تواند خود را به هدف خلع سلاح هسته‌ای محدود کند، استدلال کرد که سئول باید دفاع خود را برای هرگونه اقدامی که ممکن است حتی پیامد بین‌المللی هم داشته باشد آماده کرده و در همین راستا از تسلیحات هسته‌ای در مقابل کره شمالی استفاده کند.

او در بخشی از این مصاحبه گفت: «کره شمالی تقریباً در کوچک‌سازی و سبک کردن سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی موفق بوده و حداقل ده‌ها کلاهک را ایمن کرده است. ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که متقاعد کردن مردم با این منطق که باید از تولید سلاح‌های هسته‌ای خودداری کنیم و به هدف خلع سلاح هسته‌ای پایبند باشیم، دشوار است.»

شهردار سئول پیشتر هم در ماه فوریه گفته بود: «کره جنوبی باید گزینه سلاح هسته‌ای را در دسترس نگه داشته باشد.»، اما اکنون تاکید بیشتری بر استفاده از این سلاح دارد.

شهردار سئول یکی از اعضای با نفوذ حزب محافظه‌کار «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی، و یکی از بلندپایه‌ترین مقاماتی است که فعالانه از برنامه تسلیحات هسته‌ای کره جنوبی حمایت می‌کند. او به عنوان یکی از نامزد‌های احتمالی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۷ شناخته می‌شود.

روز گذشته منابع خبری اعلام کردند که واشنگتن و سئول همکاری‌های دفاعی خود را در مواجهه با تهدیدات نظامی و هسته‌ای فزاینده کره شمالی افزایش داده‌اند و رزمایش آمریکا و کره جنوبی که سپر آزادی نام دارد، قرار است از امروز (دوشنبه) به مدت حداقل ۱۰ روز ادامه داشته باشد. پیونگ یانگ هشدار داد که این رزمایش‌ها می‌تواند به عنوان «اعلان جنگ» تلقی شود.

سال گذشته کره شمالی خود را یک قدرت هسته‌ای بازگشت ناپذیر اعلام کرد و تعداد بی‌سابقه‌ای موشک شلیک کرد. هفته گذشته نیز کیم جونگ اون رهبر این کشور به ارتش دستور داد تا رزمایش‌های خود را تشدید کنند تا برای یک جنگ واقعی آماده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
امریکا و اتیش بارون کنه تا مردم امریکا کمی طمع جتگ و بچشن
بدونن ما و مردم منطقه مون چ کشیدن از سیاست دولتمردانشون
آخرین اخبار