افتتاح طرح مهرواره محله همدل در استان مرکزی

طرح مهرواره محله همدل در راستای فراهم کردن بستر برای نقش آفرینی بهتر بانوان در حل مشکلات محله‌ها اجرا می‌شود.

با افتتاحیه طرح مهرواره محله همدل در اراک رزمایش همدلی برای تحقق محله اسلامی در استان مرکزی آغاز شد.

سرهنگ خلجی معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزی با تشریح جزئیات این گفت: این طرح در واقع رزمایش همدلی برای تحقق محله اسلامی است و در راستای فراهم کردن بستر برای نقش آفرینی بهتر بانوان در حل مشکلات محله‌ها با رویکرد مسجد محوری است.

سرهنگ خلجی افزود: دستگاه‌های متولی در حوزه مساجد در راستای تحقق قرارگاه محله اسلامی با هم افزایی و مشارکت تلاش می‌کنند و در این راستا طرح‌های متنوع و اثرگذاری پیش بینی شده و در حال اجرا است.

او اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف سند اعتلای بسیج احیای همه جانبه کارکرد‌های مساجد است که طرح قرارگاه محله اسلامی در این راستا اجرا می‌شود و ذیل این قرارگاه شورای تحول محلات با رویکرد احصای نظام مسائل تشکیل شده است.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: یکی از مهمترین مولفه‌های تحقق قرارگاه محله اسلامی فراهم کردن بستر حضور مردم و نقش آفرینی در ابعاد مختلف جامعه است و این مسئله به برکت انقلاب اسلامی انجام شده و باید در قالب قرارگاه محله اسلامی روز به روز تقویت شود.

او افزود:یکی از نمونه‌های موفق حضور مردم در طی سال‌های اخیر اقدامات مواسات و مومنانه بود که با بسیج مردمی بزرگترین حماسه‌ها خلق شد و رمز این موفقیت نقش آفرینی و حضور مردم بود.

سرهنگ خلجی ادامه داد: در طول انقلاب اسلامی هرکجا مردم حضور و نقش داشته اند موفقیت‌های بزرگ حاصل شده و امروز پویش محله همدل رزمایشی برای تحقق مردم سالاری دینی در محله‌ها است.

او اضافه کرد: الگوی مردم سالاری دینی که توسط حضرت امام (ره) پایه گذاری شد امروز موفق‌ترین و کارآمدترین الگو است و این کارآمدی روز به روز باید تقویت شود و روایت این کارآمدی و الگوی موفق یکی از ضرورت‌های مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.