اجلاسیه «شکوه ایثار» در رشت برگزار شد

به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در اجلاسیه «شکوه ایثار» در رشت از ۱۵ خانواده شاهد و ایثارگر گیلان تجلیل شد.

به مناسبت روز «بزرگداشت شهدا» امروز در رشت در مراسمی ۱۵ نفر از منتخبان خانواده‌های شاهد و ایثارگر گیلان تجلیل شدند.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی، این سرمایه‌های ارزشمند را مردان زنده تاریخ و مجاهدان عرصه‌های سخت دفاع از کیان و شرف این آب و خاک دانست.

او گفت: احیای ارزش‌های والای انسانی و اسلامی در این سرزمین مرهون درایت و تلاش‌های خالصانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

امام جمعه رشت همچنین تحقق عینی الگوی ارایه شده از متن انقلاب شکوهمند اسلامی را مستلزم روحیه رشادت و فداکاری فرزندان رشید و صالح امام توصیف کرد و افزود: شهدا در این عرصه پیشگام بوده و روحیه رشادت و ایثار را به آیندگان ارزانی داشته اند.

حسین مصطفی پور، معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان نیز در این نشست یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و گفت: بهترین شیوه پاسداشت از ارزش‌های والای انقلاب، پاسداری از آرمان‌ها و رهروی از سیره شهدا است.

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز با تشریح اهداف برپایی این همایش گفت: تقدیر از خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر به ویژه فرزندان شهدا، گام کوچکی در راستای پاسداشت تلاش‌های خالصانه این انسان‌های الهی و فداکار به حساب می‌آید و هر ساله در روز بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم از مستند هنری «به نام مادر» کاری در خصوص انعکاس روحیه صبر و بردباری مادران شهدای استان گیلان رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.