گواردیولا: فقط باید از رئالی‌ها توقع قهرمانی داشت

پپ گواردیولا دوست ندارد عملکرد او در سیتی را با فتح لیگ قهرمانان بسنجند و فقط از مربی رئال هر سال می‌توان توقع لیگ قهرمانان را داشت.

منچسترسیتی که سه هفته پیش در آلمان برابر لایپزیش با تساوی ۱-۱ متوقف شد، فردا در خانه میزبان این تیم است و قصد دارد با کسب پیروزی راهی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان شود. سیتی فصل قبل تا نیمه نهایی نیز بالا رفت، ولی با شکست از رئال نتوانست به فینال برسد. پپ گواردیولا در نشست خبری این بازی گفت: «لیگ قهرمانان همچنان برای ما رقابتی جذاب است. تورنمنتی بسیار خوب که در آن بهترین‌های اروپا حضور دارند. خیلی خوب است که می‌توان به سایر کشور‌های اروپا رفت و قدرت سیتی و در مجموع لیگ برتر انگلیس را نشان داد. چلسی به یک چهارم نهایی رفته و باید دید لیورپول پس از شکست سنگین دور رفت برابر رئال چه خواهد کرد. فشار روی تیم‌های انگلیسی بالاست، اما من توجهی به آن ندارم. هر دوره که دو، سه یا چهار تیم از یک لیگ به مراحل بالا می‌رسند، می‌گویند آن بهترین لیگ دنیاست. لیگ برتر هم مثل لیگ اسپانیا، آلمان و ایتالیا سطح خوبی دارد. در مراحل حذفی صعود تیم به خیلی مسائل بستگی دارد. باید خوش شانس هم باشید و روی برخی چیز‌ها هم ما کنترلی نداریم. من طرفدار این تئوری نیستم که نتایجتان فقط به عملکرد خودتان بستگی دارد. البته خوشحالم که در ابتدای هر فصل سیتی را یکی از شانس‌های قهرمانی می‌دانند.»

پپ در مورد لایپزیش گفت: «بعد از تساوی بازی رفت، ما محکوم به پیروزی هستیم. تمام تمرکز تیم روی بازی فرداست و باید بگویم آن‌ها واقعا تیم خوبی هستند. هر تیمی در انگلیس، ناپولی، میلان، رئال مادرید، آن‌ها هم تیم‌های خوبی هستند. با استفاده از ویژگی‌های مثبتمان و قدرتی که داریم، باید بازی خودمان را تحمیل کنیم. مهم نیست با چند گل، باید برنده شویم و به دور بعد برویم.» سیتی همچنان در سه جام شانس قهرمانی دارد: «برای ما موفقیت در هر سه جام بسیار مهم است. در لیگ دوم هستیم و در جام حذفی توانسته ایم خوب کار کنیم. در لیگ قهرمانان نیز فردا ماموریت سختی دارم. در لیگ باید فاصله با آرسنال را حفظ کنیم و این دو ماه پیش رو می‌تواند بسیار مهم باشد. ما برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اینجا هستیم. ما آماده این چالش هستیم.»

سنجش عملکرد پپ گواردیولا در سیتی با فتح لیگ قهرمانان؛ همانطور که در مورد مسی قهرمانی جام جهانی معیار بود: «بله، از نظر عموم مردم همین است. البته من با این مسئله موافق نیستم، اما قطعاً ما مربیان را با فتح لیگ قهرمانان قضاوت کنند. اولین بازی لیگ قهرمانان من در اینجا بود و از من می‌پرسیدند برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اینجا هستی؟ اگر سرمربی رئال مادرید بودم این سوال را درک می‌کردم. فقط از آن‌ها می‌توان هر سال توقع قهرمانی داشت.»

پپ در مورد پیشرفت ارلینگ هالند گفت: «او در همه زمینه‌ها بهتر شده است. دوست ندارم یک بازیکن فقط در محوطه جریمه گلزنی کند. نیاز داریم که او در کار‌های دیگر تیمی نیز سهیم باشد. او خیلی پیشرفت کرده، ولی باید در گلزنی از بیرون محوطه جریمه یا گلسازی هم بهتر شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار