روسیه: آمریکا و انگلیس با فریبکاری اوکراین را مقصر انفجار نورد استریم معرفی کردند

دبیر شورای امنیت روسیه می‌گوید اوکراین توانایی منفجر کردن خطوط لوله نورد استریم را نداشته و از این حادثه چیزی عاید آن نشده است.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه روز دوشنبه تاکید کرد شک دارد که خطوط لوله نورد استریم توسط یک گروه طرفدار اوکراین منفجر شده باشد و اعلام کرد که مسکو هنوز نمی‌داند دقیقا چه کسی پشت این ماجرا بوده است.

به گزارش رویترز، پاتروشف گفت: آمریکا و انگلیس با فریبکاری می‌گویند یک گروه طرفدار اوکراین سال گذشته خطوط لوله گاز نورد استریم را در بستر دریای بالتیک منفجر کرده است. او در ادامه ضمن بیان تردید خود در این خصوص گفت: آیا چنین گروهی توانایی انجام چنین اقدام متهورانه خرابکاری در مهم‌ترین کریدور‌های انرژی روسیه به اروپا را دارد یا خیر.

دبیر شورای امنیت روسیه ادامه داد: «در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر افراد واقعی پشت جنایت، رسانه‌های آنگلوساکسون طرفدار دولت- به دستور بالا- گروهی از تروریست‌های اوکراینی را به عنوان مجرم معرفی کردند». او همچنین تایید کرد که از تخریب خطوط لوله چیزی عاید اوکراین نشده است.

هفته گذشته نیویورک تایمز گزارش داد که اطلاعات بررسی شده توسط مقامات آمریکایی حاکی از آن است که یک گروه طرفدار اوکراین به خطوط لوله نورد استریم حمله کرده است. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اندکی بعد این اخبار را «یک اقدام رسانه‌ای هماهنگ» دانست و گفت بدیهی است که نویسندگان این اخبار در صدد منحرف کردن توجه جامعه جهانی هستند.

پیش از این سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی در هشتم فوریه در مقاله‌ای به نقل از یک منبع، فاش کرد که مواد منفجره در زیر خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه و نورد استریم ۲ در ژوئن ۲۰۲۲ تحت پوشش «تمرینات بالتاپس» توسط غواصان نیروی دریایی آمریکا با حمایت متخصصان نروژی کار گذاشته شده است. به گفته هرش، تصمیم برای انجام این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از ۹ ماه گفتگو با مقامات دولت در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۳:۰۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
گازتون و جمع کنید برا خودتون ، گشنه پلو رو چی قراره پخته بشه ؟! یه گندمی دارید آرد کنید ، یه یخی دارید ذوب کنید ، قاطی کنید رو گاز بخورید....زندگی و سخت نگیرید :))
آخرین اخبار