افزایش ۲۳ درصدی جرایم اقتصادی در چهارمحال و بختیاری

امسال پرونده‌های جرایم اقتصادی در چهارمحال و بختیاری با افزایش ۲۳ درصدی همراه است.

سردار منوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۹۳ درصدی کشفیات کالا‌های قاچاق در استان در امسال گفت: ارزش کالا‌های مکشوفه این جرایم ۲۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در بخش جرایم اقتصادی نیز ارزش پرونده‌های بررسی شده در این خصوص یک‌هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان بود که ۲۳ درصد افزایش داشته است.

امان‌اللهی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در بخش مبارزه با مواد مخدر سه هزار و ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که نسبت به پارسال ۱۱ درصد افزایش داشت و سه هزار و ۱۱۵ نفر از جمله توزیع‌کننده، قاچاقچی، مصرف‌کننده و معتاد دستگیر شدند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح‌های مبارزه با موادمخدر نیز ۴۰ باب مغازه، منزل و مرکز توزیع مواد مخدر در سطح استان پلمب شد.

امان‌اللهی گفت: امسال ۱۱هزار و ۶۱۵ مورد وقوع سرقت در استان کشف و ضبط شد که این میزان یک درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: در این مدت دو هزار و ۹۰۱ سارق دستگیر و ۳۳ باند سرقت نیز شناسایی و متلاشی شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی تعداد تصادفات رانندگی در سطح استان اضافه کرد: امسال چهار هزار و ۸۳۶ فقره تصادف رانندگی در استان رخ داد که در این حوادث ۱۹۸ نفر فوت کردند و آمار فوتی تصادفات نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش داشته است.

امان‌اللهی اظهار داشت: امسال از ۲۱ واحد صنفی در سطح بازار بازدید و نظارت انجام شده و ۱۶ هزار و ۹۹۶ مورد تذکر به واحد‌های صنفی متخلف ارائه و سه هزار و ۸۳۵ فقره اخطاریه صادر و ۴۸۶ فقره پلمب واحد‌های صنفی متخلف انجام شده است.

وی گفت: امسال ۲۹۰ هزار نفر به کلانتری و پاسگاه‌های استان و ۱۹۳هزار و ۸۶۹ نفر نیز به پلیس راه استان مراجعه کردند و از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.

امان‌اللهی با اشاره به اینکه پلیس در ایام نوروز در تفرجگاه‌های عمومی و پارک‌های و اماکن گردشگری حضور فعال دارد، ادامه داد: ۴۰ واحد گشت روزانه، سه ایستگاه جدید پلیس ۱۱۰ در سطح استان به همراه واحد‌های گشت انتظامی و یگان ویژه در ایام نوروز برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران افزوده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.