توقیف خودروی خاطیان در شب چهارشنبه سوری

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از توقیف خودروی افرادی خبر داد که در شب چهارشنبه پایانی سال، باعث بروز حادثه می‌شوند.

سردار فرشید فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در نشست خبری گفت: خانواده‌ها باید در چهارشنبه آخر سال مواظب فرزندان خود باشند تا دچار مشکل نشوند. کسانی که در شب چهارشنبه سوری باعث بی نظمی و سر و صدا و حادثه شوند، خودرو‌های آن‌ها تا پایان تعطیلات توقیف می‌شود.

او افزود: یکی دیگر از برنامه‌های نیروی انتظامی همزمان با سراسر کشور راه اندازی قرارگاه نوروزی انتظامی امام علی (ع) در ایام تعطیلات نوروزی است که در مرکز استان تشکیل می‌شود و علاوه بر نیرو‌های انتظامی از سایر دستگاه‌های مربوطه در این قرارداد فعالیت خواهند کرد و مسائل را رصد می‌کنند.

سردار فرشید عنوان کرد: شعار امسال نیروی انتظامی نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی به تشریح فعالیت‌های نیروی انتظامی در حوزه مأموریت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امسال ۳۸ تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او از دستگیری هشت هزار و ۳۰۰ قاچاقچی و ۹۰۰ خرده‌فروش و جمع‌آوری ۹۰ معتاد متجاهر خبر داد.

سردار فرشید یکی از مأموریت‌های نیروی انتظامی را برنامه پلیس ۱۱۰ عنوان کرد که از آغاز سال تاکنون ۳۵۶ هزار تماس تلفنی مردم با این مرکز داشته اند که ۱۳۹ هزار تماس عملیاتی شده و ۵۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

فرمانده انتظامی استان از مراجعه ۷۱ هزار نفر به صورت حضوری به نیروی انتظامی در سراسر استان خبر داد.

او گفت: در بخش معاونت وظیفه عمومی در بخش مشمولین، امسال ۱۵ هزار نفر به این مرکز معرفی شده که از این تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ نفر مجبور به مراکز نظامی سراسر کشور اعزام شدند.

سردار فرشید بیان کرد: در مهارت آموزی نیروی انتظامی با همکاری فنی و حرفه‌ای هم ۱۱۷ نفر از سربازان آموزش دیده در رشته‌های مختلف برای تسهیلات وام قرض الحسنه معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان صدور ۵۶ هزار گذرنامه و ارائه مشاوره به ۷ هزار نفر در مراکز مشاوره و ۱۶ هزار نفر به واحد‌های مددکاری در کلانتری‌ها را از برنامه‌های نیروی نتظامی برشمرد که از این تعداد مراجعه کننده ۸۵ درصد منجر به صلح و سازش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.