با حضور سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان؛

تسهیل تجارت بین ایران و افغانستان در پل ابریشم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تجارت بین ایران و افغانستان با کلنگ زنی راه فرعی و ایجاد محل جدید برای بازرسی از خودرو‌ها و کامیون‌ها در پل ابریشم پایانه مرزی میلک این استان تسهیل شد.

داود شهرکی  اظهارداشت: برنامه‌های مختلفی برای تسهیل تجارت در پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان داریم که یکی از این برنامه‌ها در حوزه میلک است تا بتوانیم در روند تجارت با کشور دوست و برادر افغانستان از طریق پل ابریشم اقدامات بسیار مهمی در جهت افزایش تجارت انجام دهیم.

وی ادامه داد: موانع زیرساختی در منطقه پل ابریشم داریم که طبیعتا باید رفع شوند بویژه باند دوم پل ابریشم است که این پل مهم و راهبردی در آینده نزدیک باید تکمیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز برای ایجاد یک راه فرعی در محدود پل ابریشم با کشور افغانستان به تفاهم رسیدم که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و وزیر صنعت و تجارت افغانستان تا زمان اجرای پل دوم کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: از امروز بخشی از تردد خودرو‌ها و کامیون‌ها به منظور کاهش ترافیک و سرعت بخشی به ترانزیت و ترانشیپ در پایانه مرزی میلک از این مسیر فرعی انجام می‌شود.

شهرکی تاکید کرد: بازرسی از خودرو‌ها و کامیون‌ها بر روی پل ابریشم به خاطر استقرار برخی از ارگان‌هایی که مسقر بودند با مشکل مواجه بود و امروز بخشی از امور گذرنامه و گمرک جابجا و امکانات و زیرساخت‌هایی بدین منظور فراهم شد.

وی تاکید کرد: فضایی فراهم شد تا مرزبان هم بتوانند بازرسی‌های خودش را خارج از فضای پل ابریشم به منظور تسهیل در تجارت و کاهش ترافیک انجام دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به نظر می‌رسد بازدید و سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان به پل ابریشم روند تجاری ما با این کشور را توسعه و تسهیل کند و محدودیت‌ها و موانع پیش‌رو را به حداقل برساند.

وی بیان کرد: برنامه‌های دیگری هم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه ملیک در دست اقدام داریم که بتوانیم از دیگر ظرفیت‌ها هم برای تجارت و ترانشیپ کالا و موارد ایمنی مربوط به توقف کامیون‌ها را هم ایجاد کنیم که فضای تجاری در حوزه سیستان به خوبی شکل گیرد.

شهرکی افزود: همچنین ظرفیت‌های نرم افزاری و مجوز‌هایی را برای شکل‌گیری فعالیت تجارت مرزنشینان در منطقه سیستان در حال پیگیری داریم که مرزنشینان بتوانند کالا وارد کنند و از یک سری معافیت‌هایی در این زمینه برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: در این رابطه پیشنهادات جمع‌بندی شده و امیدواریم در هیات دولت به تصویب برسد و ابلاغ شود تا مرزنشینان ما هم بتوانند از مزیت تجارت مرزی استفاده کنند و شاهد رونق اقتصادی در منطقه سیستان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار