فرمانده انتظامی استان ایلام خبر داد

لزوم نظارت والدین بر فرزندان در چهارشنبه سوری

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: از ابتدای اسفند ماه تاکنون ۲۰۰ هزار مواد محترقه کشف و ۵۰ نفر از متخلفان نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده اند.

سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: اکثر افرادی که در حوادث چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت می‌شوند خیال می‌کنند که این اتفاق برای آنان نمی‌افتد و غافل از این موضوع اقدام به پرتاب مواد محترقه در سطح معابر و خیابان‌ها می‌کنند.

وی اظهار کرد: پلیس در حوزه پیشگیری اجتماعی اقدامات خوب و موثری را از جمله تهیه محتوا‌های آموزشی و مشاوره‌ای درقالب فیلم، تصویر، کلیپ، پیام و... برای انتشار و اطلاع رسانی از طریق صدا وسیما و فضای مجازی انجام داده است.

وی مطرح کرد: نقش خانواده‌ها و والدین در کنترل و نظارت بیشتر بر فرزندان برای پیشگیری از این موضوع پررنگ‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه در چهارشنبه آخر سال پلیس با برهم زنندگان نظم عمومی جامعه و کسانی که بخواهند با پرتاب مواد محترقه در کوچه و خیابان باعث سلب آسایش عمومی شهروندان شوند برخورد می‌شود، اظهار کرد:پلیس با همکاری دستگاه قضاء با افراد متخلف به شدت برخورد خواهد کرد و متهمان دستگیر شده تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت بسر خواهند برد.

وی گفت: از ابتدای اسفند ماه تاکنون ۲۰۰ هزار مواد محترقه کشف و ۵۰ نفر از متخلفان نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده اند.

وی به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری مواد محترقه و تهیه و ساخت وسایل آتش بازی بخصوص در منزل و زیر زمین جدا خودداری شود، مواد آتش بازی را هیچگاه به طرف افراد، اماکن، مغازه و خودرو‌ها پرتاب نکنند و هیچگاه از الکل، بنزین و نفت برای آتش گیری مواد محترقه استفاده نکنند.

وی از تمهیدات پلیس برای پنج شنبه و جمعه آخر سال خبر داد و گفت: انتظار داریم شهروندان با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین عمل به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی، انتظامی استان را همراهی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.