اجرای دومین طرح پویش همراهان سفر ایمن در نوروز امسال

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر دو ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد.

صفر صادقی‌راد بابیان اینکه این پویش با هدف ارتقای ایمنی سفر‌های برون شهری در ایام نوروز و کاهش خطرات و سوانح رانندگی از ۲۴ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد،  گفت: این طرح در دو محور در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی اجرا می‌شود.

او تأکید کرد: کمک به افزایش ایمنی در سفر‌های نوروزی برای استفاده کنندگان خودرو‌های شخصی و حمل و نقل عمومی، پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفر‌های نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: دو ایستگاه طرح پویش همراهان سفر ایمن استان همدان در مجتمع فدک یک واقع در کیلومتر ۴۵ محور همدان- ساوه در مسیر برگشت و همچنین راهدارخانه گردنه اسدآباد آماده پذیرایی از هموطنان و مسافران نوروزی است.

او یادآور شد: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر دو ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.

صادقی‌راد بیان کرد: طرح پویش همراهان سفر ایمن برای دومین سال متوالی، همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و هدف از آن ارتقای ایمنی سفر‌های برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است.

 به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، وی ادامه داد: امسال با توجه به تقارن ماه رمضان با ایام نوروز این برنامه با همکاری ستاد اقامه نماز استان انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.