معاون کنسولی وزارت امورخارجه:

موضوعات کنسولی ایرانیان خارج از کشور مهمترین خدمات دولت است

علیرضا بیکدلی گفت: موضوعات کنسولی ایرانیان خارج از کشور یکی از مهمترین خدمات دولت به هموطنان خارج از کشور تلقی می‌شود.

علیرضا بیکدلی با اشاره به نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور در تهران در تاریخ ۲۳ و ۲۴ اسفند اعلام کرد: بر اساس نظر میهمانان این اجلاس، موضوعات کنسولی ایرانیان خارج از کشور یکی از مهمترین خدمات دولت به هموطنان خارج از کشور تلقی می‌شود. خدمات کنسولی روان، آسان و ارزان مورد درخواست آنهاست.

بیکدلی با اشاره به دیداری که شب گذشته با میهمانان نشست نوروزی در تهران داشت اعلام کرد: حدود ۵ میلیون ایرانی در بیش از یکصد کشور جهان سکونت داشته و امور مهم آن‌ها در آنجا انجام می‌شود که ما آن‌ها را ایرانیان خارج از کشور می‌دانیم. دولت وظایف و تکالیفی در قبال آن‌ها دارد که بخشی از آن در حوزه ارتباط و تردد و امور کنسولی از طریق وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های خارج از کشور انجام می‌شود.

دبیر کارگروه کنسولی شورایعالی ایرانیان افزود: بسیاری از ایرانیان خارج کشور به منظور بهره‌مندی از امکانات کشوری که در آن اقامت دارند؛ تابعیت آن کشور را نیز کسب می‌کنند، ولی جمهوری اسلامی ایران آنان را ایرانی می‌شناسد. آن‌ها به عنوان شهروند ایرانی و با گذرنامه ایرانی خود به کشور رفت و آمد دارند و به اعتبار توانایی‌هایی که دارند در توسعه کشورشان نقش ایفا می‌کنند.

نشست نوروزی تهران که با حضور ۱۵۰ نفر از ایرانیان ساکن در ۶۴ کشور خارجی در تهران در حال برگزاری است قصد دارد در قالب گفت‌وگوی مسئولان و میهمانان، نحوه بهبود ارتباط و تسهیل در تردد و خدمت رسانی به ایرانیان خارج از کشور را پیگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار