واگذاری سایت پرنده نگری تالاب کانی برازان مهاباد به بخش خصوصی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به منظور تقویت زیر ساخت های گردشگری، سایت پرنده نگری تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری این اداره کل آمادگی دارد تا سایت پرنده نگری تالاب بین المللی کانی برازان و غار سهولان مهاباد و باغ وحش ارومیه را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان مناطق نمونه طبیعت گردی شناسایی شده، افزود: این مناطق به اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان معرفی می‌شود تا با همکاری دو مجموعه طرح سرمایه‌گذاری برای این مناطق تهیه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه گردشگری، طبیعت‌گردی بوده و در آذربایجان غربی طبیعت بکری وجود داشته که متأسفانه از این ظرفیت تاکنون به خوبی استفاده نشده است.

تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد، به عنوان یکی از تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه و نخستین پناهگاه حیات وحش آذربایجان غربی از تالاب‌های زیبا و مهم استان به شمار می‌رود.

این تالاب با مساحت هزار و ۵۰ هکتار در جنوب دریاچه ارومیه و ۳۰ کیلومتری شهر مهاباد واقع شده و به عنوان بیست و چهارمین تالاب کشور در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده و به بهشت پرندگان مشهور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.