بستر‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری شستا در چهارمحال و بختیاری فراهم است

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمادگی همه‌جانبه استان برای آغاز فعالیت اقتصادی شستا اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های قابل توجهی برای جذب سرمایه گذاری دارد و امید می‌رود شرکت شستا فعالیت‌های اقتصادی خود را در این استان هر چه سریع‌تر آغاز کند.

غلامعلی حیدری روز سه شنبه در نشست با یک هیات کاری از شرکت سرمایه گذاری شستا گفت: در سال‌های اخیر رویکرد مردم به سمت مصرف محصولات ارگانیک سوق پیدا کرده است و چهارمحال و بختیاری به سبب آب و هوای مناسب می‌تواند به ظرفیت مهمی برای تولید محصولات طبیعی و ارگانیک در کشور تبدیل شود.

وی، وجود کشتارگاه صنعتی جونقان به عنوان مجهزترین کشتارگاه احداث شده در خاورمیانه را از فرصت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری شرکت شستا دانست و گفت: این کشتارگاه در حالیکه ظرفیت کشتار ۲ هزار و ۲۰۰ راس دام را دارد، اما در حال حاضر تنها ۱۰ درصد آن فعال است و با توجه به دیدار رییس جمهور از این مجتمع و تاکید بر فعال سازی آن، یکی از گزینه‌های پیشنهادی استان برای سرمایه گذاری شستا، همین مجتمع است.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا قبل از سفر دوم رییس جمهور به استان، طرح‌های کوتاه مدت و بلندمدت تدوین و عملیات آن آغاز شود و این طرح‌ها با سرعت اجرا و در همین دولت مورد بهره برداری قرار گیرد.

حیدری افزود: علاوه‌بر آب و هوای مناسب، ظرفیت‌های گردشگری و صنعتی، این استان از نیرو‌های توانمند، متخصص و پرتلاش نیز برخوردار است که می‌تواند در پیشبرد طرح‌ها نقش موثری ایفا کند.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی سازمان تامین اجتماعی نیر در این نشست بر علاقمندی این شرکت به سرمایه گذاری در این استان اشاره کرد و گفت: آب و هوای مناسب این استان یکی از مهمترین شاخص‌هایی است که ما را به سرمایه گذاری در این استان ترغیب کرده است.

محسن محمدی افزود: امروز با حضور در مناطق مختلف استان و بررسی ظرفیت‌ها به یک جمع بندی می‌رسیم و امید می‌رود بتوان ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری در این استان شناسایی کنیم.

گفتنی است در این نشست ظرفیت‌های استان در بخش صنعت و کشاورزی و همچنین نیروی انسانی توانمند تشریح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۹:۱۴ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
صنایع بسته بندی و سیلو و سردخانه و کشتارگاه و صنایع لبنی و تبدیلی و صنایع لوازم خانگی و صنایع پتروشیمی و قطعه سازی از جمله مزیت‌های استان بام ایران ،چهارمحال و بختیاری میتواند باشد
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۰۸:۵۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
این استان با توجه به قرارگیری بین استانهای مرکزی و بنادر جنوبغرب و داشتن منابع آب و انرژی فراوان و وجود جاده های ترانزیتی و پدافند غیرعامل بسیار خوب مساعد انواع و اقسام سرمایه گذاریها و تولیدیها و کارخانجات و صنایع ملی و بزرگ و شهرها و شهرکهای صنعتی و ابر پروژه هایت مخصوصا در نواحی شمالی و غربی استان