نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

لزوم تبیین جایگاه و نقش غسالان در جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار جمعی از کارکنان آرامستان‌های شهرداری تبریز بر جایگاه غسالان در جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه نقش و جایگاه غسالان در جامعه فراموش شده است خاطرنشان کرد: غسالان و خانواده‌های آنان انسان‌های بزرگی هستند و باید ارزش و اهمیت آن‌ها بیشتر در جامعه نمایان شود.

وی افزود: باید در جهت تبیین جایگاه این قشر زحمت‌کش جامعه بیش از گذشته تلاش شود و قدردان تلاش‌های این عزیزان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود آرامستان‌ها را یکی از پایدارترین عناصر شهری عنوان کرد و گفت: بر اساس طبقه‌بندی ارائه شده از منظر فرهنگی شاید بتوان آرامستان‌ها را سبب ایفای نقش پایدار در دسته مناظر اصیل تداوم یافته به شمار آورد.

وی با بیان اینکه در قانون جامع شهرسازی و معماری کشور و در مبحث اول حقوق و مقررات شهرسازی، احداث غسالخانه‌ها و گورستان‌ها جزو الزامات مدیریت شهری است افزود:ایجاد و توسعه گورستان‌ها به عنوان تجهیزات شهری در اسناد طرح‌های جامع پیش‌بینی شده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بر اساس اصول شهرسازی آرامستان‌ها باید در فاصله‌ای معین از شهر قرار گیرند، ادامه داد: این فاصله باید به گونه‌ای باشد که امکان مراجعه مردم به راحتی فراهم شود و از نظر فقهی نیز فاصله آرامستان‌ها باید به گونه‌ای باشد که باعث شکسته شدن نماز و باطل شدن روزه مسلمانان نشود.

وی فضاسازی مناسب آرامستان‌ها را ضروری خواند و گفت: فضاسازی و منظر چنین اماکنی باید متناسب با ارزش‌های اسلامی و باور‌های دینی باشد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز نیز با اعلام اینکه ۱۵ هزار قبر آماده در آرامستان‌های تبریز وجود دارد، از احداث شش خیابان فرعی طی امسال در  وادی رحمت  خبر داد و گفت: بلوک صدیقین ۲ در حال تکمیل است و قرار است در بلوک شهدا تعدادی مزار برای شهدای جاویدالاثر احداث شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.