خودکفایی بیش از هزار خانواده تحت حمایت چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری، از خودکفایی بیش از هزار خانواده تحت حمایت با اجرای طرح‌های اشتغال خبر داد.

جاسم محمدی فارسانی بیان کرد: ایجاد زمینه اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند (تحت حمایت و غیرتحت حمایت) از رویکرد‌های مهم این نهاد است.

وی افزود: در راستای دست‌یابی به این مهم از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و خانواده‌‎های نیازمند دارای شرایط ایجاد شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به بسته حمایتی در نظر گرفته شده ویژه متقاضیان طرح‌های اشتغال ادامه داد: این نهاد بسته حمایتی شامل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، برگزاری دوره‌های آموزشی، کمک بلاعوض و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی را نیز برای مددجویان در نظر گرفته است.

محمدی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل دامپروری، کشاورزی، زنبورداری، طرح‌های خدمات (از جمله راه‌اندازی فروشگاه‌ها و غیره)، حمل و نقل، صنایع دستی، طرح‌های صنعتی و معدنی و پرورش طیور هستند.

وی در ادامه با اشاره به بسته‌های تشویقی ویژه کارآفرینان، کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های بزرگ و کوچک اقتصادی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می‌کنند گفت: پرداخت حق بیمه مددجویان به مدت ۲ سال و در مناطق محروم تا ۴ سال و یا دریافت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله که در مناطق محروم هر دو بسته تشویقی برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار