رزمایش طرح خدمات سفر نوروزی در استان مرکزی

طرح خدمات سفر نوروزی در استان مرکزی با رزمایش دستگاه‌های خدمات رسان آغاز شد.

رزمایش طرح خدمات سفر نوروزی در استان مرکزی با حضور نیرو‌های انتظامی، امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان باشعار " نشاط بهار، پرهیز از خطر و آرامش در سفر" امروز در استان مرکزی برگزار شد.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در این رزمایش باتوجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: نشاط ناشی از عید نوروز امسال با نشاط معنوی ماه مبارک رمضان عجین شده است و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و بهترین فرصت برای خدمت به مردم می‌باشد.

مخلص الائمه با تاکید بر همکاری و هم افزایی دستگاه‌های فعال در طرح انتظامی افزود: دستگاه‌های فعال در این طرح باید با همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر زمینه خدمت رسانی به مسافران و مردم را در جاده‌های استان فراهم کنند.

او در ادامه همدلی دستگاه‌های فعال در طرح انتظامی نوروزی استان را کلید ارایه خدمات شایسته به مسافران و مردم عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های فعال در این طرح باید با همدلی هرچه بیشتر علاوه بر تلاش و کوشش در ارائه خدمت در حوزه ماموریت خود، در سایر حوزه‌ها نیز فعال باشند و این کمک به ارتقای خدمات شبانه روزی و ایجاد امنیت و آرامش میهمانان نوروزی است.

استاندار مرکزی در ادامه افزود: استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در شاهراه شمال به جنوب و غرب به شرق جزو سه استان پرتردد کشور است و مسافران نوروز این استان را مقصد خود برای گردشگری انتخاب کرده و یا از این استان عبور کنند که باید با افزایش نظارت‌ها و حضور چه بیشتر پلیس در جاده‌ها و افزایش ایمنی جاده‌ها زمینه کاهش تصادفات رانندگی در جاده‌های استان فراهم شود.

او در ادامه به پدیده قاچاق کالا و خودرو‌های قاچاق اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این استان مقصد و مبدا قاچاق کالا نیست مشکلاتی را برای استان به وجود آورده‌اند و جاده‌های استان را ناامن کرده‌اند.

مخلص الائمه بابیان اینکه پلیس امنیت استان با تلاش و کوشش همواره جاده‌های استان را برای این افراد نا امن کرده و استان جزو سه استان برتر در زمینه مبارزه با قاچاق کالا قرار گرفته افزود: نیروی انتظامی باید با همکاری سایر دستگاه‌ها در راستای افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش حوادث جاده‌ای زمینه کاهش ورود این خودرو‌ها به استان را فراهم کنند.

سردار رفیعی کیا فرمانده انتظامی استان مرکزی هم گفت: در این طرح ۴۵۰ تا ۴۷۰ نفر نیروی پلیس به صورت روزانه در جاده‌ها و معابر استان حضور دارند و وظیفه خدمت رسانی به مردم و مسافران را برعهده دارند.

سردار رفیعی کیا بااشاره به اینکه ۱۷۰ گشت خودرویی و موتوری فرماندهی انتظامی استان در طرح انتظامی نوروزی در کنار سایر دستگاه در جاده‌های فرعی و اصلی به گشت زنی مشغول هستندافزود: هفت دستگاه موتور سیکلت و هشت دستگاه خودرو امسال به تعداد گشت‌های فرماندهی استان مرکزی افزوده شده است.

فرمانده انتظامی استان درادامه طرح نوروزی سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: ۲۹ درصد تصادفات در نوروز پارسال مربوط به راکبان موتور سیکلت و ۲۹ درصد تلفات در شهر‌های استان نیز در این مدت مربوط به عابران پیاده گزارش شده است.

سردار رفیعی کیا در پایان از مردم و شهروندان خواست برای کاهش تصادفات رانندگی و تلفات جاده‌ای رعایت قوانین و مقررات را در دستور کار خود قرار دهند.

رزمایش طرح نوروزی نیرو‌های انتظامی، امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان تا ۱۵ فروردین سال اینده ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.