پوتین: ما برای موجودیت خود می‌جنگیم

رئیس جمهور روسیه جنگ اوکراین را تلاش مسکو برای حفظ موجودیت خود خواند.

جنگ اوکراین درحالی وارد دومین سال خود شد که روسیه اکنون دست بالا را در نواحی شرقی این کشور دارد و شهر باخموت در منطقه دونباس احتمالا طی هفته‌های آتی سقوط خواهد کرد. مقامات روس این جنگ را بخشی از نبرد برای حفظ حاکمیت خود می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد: ما در جنگ اوکراین برای موجودیت خود می‌جنگیم.

پوتین که در جمع پرسنل یک کارخانه هوافضا در منطقه بوریاتا سخن می‌گفت بار دیگر بر تلاش غرب به منظور نابودی کشور تاکید کرد. وی افزود: این جنگ برای ما یک وظیفه ژئوپلوتیک نیست بلکه وظیفه ما بقای کشور روسیه است. ما باید شرایط را برای توسعه آینده کشور و فرزندانمان محیا کنیم.

رئیس جمهور روسیه غرب را به استفاده از اوکراین به عنوان ابزاری برای جنگ علیه این کشور و تحمیل شکست استراتژیک به مسکو متهم کرد.

پوتین در پاسخ به سوالی درباره نگرانی احتمالی اش درباره موج گسترده و بی سابقه تحریم‌های غرب علیه مسکو گفت: ما علی رغم تحریم‌های غرب حاکمیت اقتصادی خود را چندین برابر کرده ایم. سوال اینجاست که دشمن با خود چه تصور کرده است، اینکه ما ظرف یکی دو هفته یا یک ماه دچار سقوط خواهیم شد؟

پوتین گفت: دشمن تصور می‌کرد فعالیت کارخانه‌های ما متوقف خواهد شد، سیستم مالی ما دچار فروپاشی می‌شود، نرخ بیکاری افزایش می‌یابد، معترضان به خیابان‌ها خواهند آمد، و در نهایت روسیه از درون دچار انحطاط می‌شود؟

پوتین تصریح کرد: هیچ کدام از این اتفاقات روی نداد. پایه‌های ثبات روسیه بسیار منسجم‌تر از آنچه آن‌ها تصور می‌کردند بود.

رئیس جمهور روسیه در پایان بر ادامه جنگ تا رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده تاکید کرده و کشور‌های غربی را به تلاش برای آسیب رساندن به منافع ملی مسکو متهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار