چهارشنبه سوری آذربایجان غربی با ۹۸ مصدوم

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تا آخرین لحظات دیشب ۹۸ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در مناطق مختلف استان مصدوم شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: خوشبختانه تا این لحظه فوتی در چهارشنبه سوری ثبت نشده، اما ۹۸ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شده‌اند.

دکتر محمد امین، ولی زاد با بیان اینکه اغلب مصدومان به دلیل استفاده از مواد محترقه غیر مجاز مصدوم شده اند افزود: از بین این تعداد مصدوم، اکثرا از ناحیه دست، پا و صورت بر اثر مواد منفجره چهارشنبه سوری آسیب دیده‌اند.

به گفته وی از این تعداد، ۳۰ نفر نیز در ارومیه مصدوم و در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه در واحد اورژانس پذیرش شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: ۲۲ مصدوم در ارومیه پس از مداوا ترخیص و حدود هشت نفر همچنان تحت نظر هستند که پس از تعیین تکلیف مصدومیت و انجام امور لازم درمانی ترخیص می‌شوند.

وی با اشاره به مصدومیت‌های چشمی نیز گفت: اغلب مصدومان از ناحیه چشم نیز مصدوم شده‌اند، اما آسیب جدی و تخلیه تاکنون ثبت نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: بیشتر مصدومان در استان در رده سنی نوجوان و جوانان هستند که به دلیل عدم مراقب از خود دچار حادثه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۰۵:۳۵ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
آیاقانون بازدارنده ای برای جلوگیری حوادث چارشنبه سوری وجود ندارد؟وبه آمارتلفات بسنده کنیم؟