افزایش ۸ درصدی تأمین مواد سوختی در خراسان جنوبی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از افزایش ۸ درصدی تأمین مواد سوختی در استان خبر داد.

عابدانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی در نشست خبری گفت: جابجایی و سوخت رسانی به شهر‌ها در استان به وسیله نفت کش با کامیون انجام می‌شود که یکی از مشکلات این است که هر تانکر می‌تواند ۳۰ هزار لیتر نفت را جابجا می‌کند.

او افزود: امسال ۹۰ دستگاه نفت کش جدید به ناوگان حمل و نقل مواد سوختی اضافه شد و هم اکنون تعداد نفت کش‌ها ۲۳۰ دستگاه است.

عابدانی از پرداخت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه برای جابجایی فرآورده‌های نفتی در امسال خبر داد و گفت: از آغاز سال یک میلیارد لیتر مواد سوختی در استان تأمین شده که در مقایسه با پارسال ۸ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: امسال ۲ میلیون لیتر سوخت هواپیما‌های مسافربری در دو فرودگاه بیرجند و طبس تأمین شده است.

او با اشاره به ۶ هزار بازدید از اماکن توزیع و پخش مواد سوختی و ۵ هزار و ۳۰۰ بازدید و آزمایش از کیفیت فرآورده‌ها در استان گفت: ۹۵ درصد نازل ها‌ی توزیع مواد سوختی فعال است و ۵ درصد معیوب نیز در حال رفع نقص هستند که از این نظر خراسان جنوبی جزو ۳ استان برتر کشور است.

عابدانی همچنین از کشف مواد سوختی با همکاری نیروی انتظامی خبر داد که نسبت به پارسال ۴۰۰ درصد افزایش دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: امسال افراد متخلف در بخش مواد سوختی ۱۰ میلیارد ریال جریمه شده اند.

او با اشاره به ارسال ۲۲ میلیون لیتر سوخت به کشور افغانستان از طریق پایانه مرزی ماهیرود گفت: این امر در قالب فروش مرزی انجام شده و ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به حساب خزانه دولت واریز شده است.

عابدانی با اشاره به ۲۵ باب جایگاه سوخت CNG در استان گفت: تاکنون ۶۰ میلیون مترمکعب گاز به خودرو‌های دوگانه سوز تحویل شده است که در مقایسه با پارسال ۵ درصد افزایش دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی پیگیری انتقال خط لوله مواد سوختی از رفسنجان به مشهد و خراسان جنوبی را یک از برنامه‌های سال آینده این شرکت برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.