کمبود جنگلبان برای حفاظت از منابع طبیعی کرمانشاه

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : با کمبود جنگلبان برای حفاظت از منابع طبیعی استان مواجه هستیم و نصف استاندارد‌های جهانی جنگلبان داریم.

فرشید سنجری جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه به مناسبت سالروز تشکیل یگان حفاظت منابع طبیعی (۲۴ اسفند) در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه در استان کرمانشاه با کمبود جنگلبان مواجه هستیم، گفت : هم اکنون در مجموع در استان کرمانشاه ۷۳ نفر جنگلبان داریم که نصف استاندارد‌ها است.

سنجری با بیان اینکه استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۲۸ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل‌های بلوط تشکیل می‌دهد، ادامه داد: بر اساس استاندارد‌های جهانی باید به ازای هر شش هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع یک جنگلبان داشته باشیم که در این صورت باید ۱۴۸ نفر جنگلبان در استان داشته باشیم که با استاندارد‌ها فاصله داریم.

سنجری با بیان اینکه منابع طبیعی در اکثر استان‌ها با کمبود جنگلبان مواجه است، گفت: تلاش می‌شود تا این کمبود‌ها با پای کار آوردن نیرو‌های مردمی تا حدودی جبران شود، اما واقعیت این است که برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع نیرو‌های بیشتری لازم است.

وی با تاکید بر لزوم آموزش و فرهنگ سازی در جامعه برای حفاظت از منابع طبیعی، گفت: اگر افراد جامعه بدانند منابع طبیعی جزو ثروت مردمی است به این موضوع از منظر حقوق شهروندی بنگرند، طبیعتا در حفظ و صیانت از آن تلاش بیشتری خواهند کرد.

سنجری با بیان اینکه پای کار آوردن مردم برای حفاظت از منابع طبیعی را در اولویت داریم، گفت: بدون مشارکت و کمک مردم، حفظ و توسعه منابع طبیعی دشوار است، لذا باید هرطور شده مردم را برای حفاظت از این سرمایه‌های ملی حساس کنیم.

سنجری تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی برای حفاظت از منابع طبیعی استفاده کنیم و زمینه مشارکت را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که مردم خود حافظان منابع طبیعی باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار