پوتین: از سوریه حمایت می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای سوری خود در مسکو بر حمایت از این کشور تاکید کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با همتای روسی خود گفت: «ارتش روسیه در مقابله با زلزله کمک زیادی به سوریه کرد. من از کار کمیته مشترک اخیر روسیه و سوریه راضی هستم و معتقدم نتایجی که آن‌ها به دست آوردند راه را برای مرحله جدیدی هموار خواهد کرد».

به گزارش المنار، او تاکید کرد: «جهان نیاز به تعادل مجدد دارد، در غیر این صورت به سمت نابودی و فروپاشی خواهد رفت».

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در این دیدار گفت: «ما به عنوان دوستان صمیمی برای کاهش درد و رنج مردم سوریه که به خاطر زلزله به وجود آمده، از دمشق حمایت می‌کنیم».

او در خصوص علل این دیدار نیز گفت: «تغییرات بین المللی که در حال رخ دادن است ما را ملزم به ملاقات و دیدار با یکدیگر می‌کند. روابط روسیه و سوریه در حال توسعه است».

بشار اسد عصر دیروز سه‌شنبه در سفری رسمی به روسیه سفر کرد. کرملین در بیانیه‌ای محور مذاکرات این سفر را توسعه همکاری‌های روسیه و سوریه اعلام کرد.

پوتین و اسد آخرین بار در سپتامبر ۲۰۲۱ زمانی که رئیس جمهور سوریه به مسکو رفته بود، با یکدیگر دیدار کردند. اسد پیش از آن نیز چندین بار برای گفتگو با همتای روس خود به مسکو سفر کرده بود، از جمله در ماه مه ۲۰۱۸، نوامبر ۲۰۱۷ و اکتبر ۲۰۱۵، رئیس جمهور سوریه به روسیه سفر کرده بود. رؤسای جمهور روسیه و سوریه همچنین در نوامبر ۲۰۲۰ یک نشست مجازی برگزار کردند و در ابتدای فوریه امسال نیز تلفنی گفتگو کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۰۸:۲۱ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
چرا امریکا دست از سر سوریه زخمی تاریخ بر نمی دارد؟ نفت و گاز و گندم اروپا از سوریه به یغما میرود بدون یک سنت که به سوریه برسد. غارتگران امریکایی نیازی به گاز و نفت و گندم روسیه ندارند چون سوریه در اختیار امریکاست. تحرمهایی که امریکا در حق ما روا میدارد برای اینست که همه چیزش را مفت از سفره سوریه می دزدد. الغوث الغوث یا رب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
دنیای کثیفیه!
آخرین اخبار