تصویب پنج طرح اشتغالزا در شورای اشتغال و سرمایه‌گذای شهرستان کنگاور

فرماندار کنگاور گفت : پنج طرح اشتغالزا در شورای اشتغال و سرمایه‌گذای شهرستان کنگاور به ارزش ۵۹ میلیارد ریال به تصویب رسید.

فرزاد الماسی فرماندار کنگاور گفت : براساس آمار موجود سامانه رصد تعهد اشتغال کنگاور در سال جاری به میزان ۱۲۴درصد محقق شده و در رتبه نخست استان قرار دارد.

وی ادامه داد: میزان تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۱ در سامانه ملی رصد اشتغال کشور برای شهرستان کنگاور یک هزار و ۹۰۶ نفر ثبت اشتغال شده که تاکنون ۲ هزار و ۳۶۶ فرصت شغلی ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سامانه رصد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ویژه اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ در روستا‌ها مورد تاکید است، بیان کرد: بنیاد برکت نسبت به دیگر شهرستان‌ها، سهمیه کمی به کنگاور اختصاص داده که باید بحث اشتغال در روستا‌ها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و تولید ثروت و پول مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

فرماندار کنگاور با بیان اینکه در شرایطی کار می‌کنیم که سخت‌ترین تحریم‌ها علیه کشور اعمال شده و با کمترین منابع ارزی مواجه شده ایم، اظهار داشت: پیگیری امور جوانان و مشکلات اشتغال آنها، مهمترین وظیفه حال حاضر مدیران است.

الماسی خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌های شهرستان فراتر از وظایف خود کار کرده اند، امور آب ۳۸۰ درصد ثبت اشتغال داشته، صنعت و معدن ۴۹۴ شغل ایجادی، جهاد کشاورزی ۴۰۷ شغل ایجادی و کمیته امداد ۴۰۲ نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت کرده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل خوب دامپروری و کشاورزی منطقه، باوجود عملکرد خوب جهاد کشاورزی نیاز است که تسهیلات بیشتری به متقاضیان پرداخت شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.