تامینی: ظلم بزرگی به فدراسیون شطرنج صورت می گیرد

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: عدم دریافت کمک مالی از سوی مجلس ظلم بزرگی در حق فدراسیون شطرنج است.

حسن تامینی رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره با اینکه از ماده تبصره ۱۴ مجلس برای فدراسیون‌های ورزشی پولی دریافت نکرده اند، اظهار کرد: سال گذشته آقایان مجلسی لطف کردند و پولی به فدراسیون‌ها دادند تا در این شرایط سخت به هر شکلی که شده کارهایشان را پیش ببرند، اما در کمال تعجب این پول را به ما ندادند که این ظلم بزرگی در حق ما و فدراسیون شطرنج بود. شاید به فدراسیون‌هایی که پول دادند رشته‌های تاپ باشند، اما باز نباید آن عزیزان بین رشته‌ها تفاوت قائل شوند. امسال هم گویا دوباره قرار است این رویه عدم واریز پول برای ما تکرار شود. 

تامینی تصریح کرد: برای این عدم بی توجهی مجلسی‌ها به فدراسیون شطرنج پیگیری زیاد داشتیم وعزیزان باید توجه داشته باشند شاید برای فدراسیون‌هایی که پول واریز شده از حیث مدال‌آوری از ما بهتر باشند، اما باز این دلیل نمی‌شود که به یک فدراسیون پول زیاد داده شود و یک فدراسیون هم باشد که اصلا هیچ پولی نگیرد. اگر امسال هم این موضوع تکرار شود به هیچ عنوان دیگر کوتاه نخواهیم آمد. شطرنج جزو رشته‌های فکری دنیا است و چه کسی گفته ما جایگاهی در این رشته در جهان نداریم بلکه شطرنج‌بازان با استعدادی داریم که می‌توانند در صورت توجه بهترین‌ها را رقم بزنند. 

او درباره برگزاری لیگ شطرنج گفت: چند سالی بود به دلیل بیماری کرونا شرایط برای برگزاری لیگ شطرنج مهیا نبود و خوشبختانه با بهترشدن وضعیت توانستیم لیگ را برگزار کنیم. مبلغی هم در حدود ۱۵۰میلیون تومان برای این مسابقات جوایز تعیین کرده بودیم که در گذشته با وجود برگزاری لیگ اصلا جایزه‌ای در کار نبود. تیم کرمان به جایگاه اول رسید و پس از آن‌ هم تیم‌های فلز گیلان و شهرداری کرمانشاه به عناوین دوم و سومی رسیدند. تقریبا مسابقات خوبی بود و بچه‌ها هم از نحوه برگزاری آن راضی بودند. باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم، زیرا نفرات با استعدادی در دل لیگ از طرف مربیان شناسایی شدند که می‌توانند در آینده به ما کمک کننده باشند و نیاز است آن‌ها را تحت پوشش بهتر قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار