استاندار گلستان:

نقش شهرداران در تبدیل استان به مقصد گردشگری کلیدی است

استاندار گلستان گفت: بسیاری از مسافران نوروزی تنها گلستان را به عنوان معبر می بینند اما نقش شهرداران در تبدیل استان به مقصد گردشگری و ماندگاری مسافران کلیدی است.

علی محمد زنگانه امروز پنجشنبه ۲۵ اسفند در گردهمایی شهرداران و روسای شورا‌های اسلامی استان گفت: با استفاده از ظرفیت‌های جدید و توانمندی‌های مغفول مانده، درآمد‌های شهرداری‌ها را افزایش داد و خوشبختانه حرکت درآمد زایی در شهرداری‌ها آغاز شده و امیدواریم افزایش درآمد‌ها بر اساس افزایش تعرفه‌ها و تورم نباشد بلکه ماحصل سرمایه گزاری‌ها و درآمدزایی‌های باشد.

او افزود: اتفاقات و تحولات در سازمان‌های همیاری و پسماند بسیار ارزشمند و در برخی موضوعات اقدمات تاسیسی است و بگونه‌ای است که گویی پیش از این تنها اقدامات روزمره صورت می‌گرفته است.

استاندار گلستان گفت: هدف ما میزبانی شایسته از مسافران نوروزی است و در این مسیر تلاش شهرداران برای زیبا سازی شهرها، نظافت سرویس‌های بهداشتی و پاکیزگی نماز خانه‌ها و تفرجگاه‌ها ضروری است.

 زنگانه گفت: زیبایی شهری در جذب سرمایه گذاران نیز موثر بوده و اهتمام شهرداران با پشتیبانی شورا‌های اسلامی شهر‌ها ضروری است.

او ادامه داد: جدیت شهرداران در جذب سرمایه گذار برای پروژه‌های که مجوزات آن صادر شده ضروری است و باید با دید باز و آینده نگری از سرمایه گذاران استقبال کنیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: در مسیر توسعه و پیشرفت نباید منتظر تخصیص بودجه‌های عمومی دولت بود بلکه باید با استفاده از ظرفیت‌های بودجه‌ای و البته از طریق روش‌های جدید تامین مالی نظیر تهاتر، مولد سازی، ماده ۲۷  زمینه تکمیل طرح های نیمه تمام را فراهم آوریم.

او گفت: طرح بازآفرینی شهری با ۱۸ مشوق، فرصتی طلایی برای احیای بافت‌های ناکارآمد شهری است که می‌تواند مسئله بافت‌های فرسوده را بطور کامل حل کند و نظام مدیریت شهری ضمن اجرای هوشمندانه باید اطلاع رسانی دقیق به مردم صورت دهد.

استاندار گلستان افزود: کمیسیون ماده ۵ محلل کمیسیون ماده ۱۰۰ نیست و این چرخه معیوب باید اصلاح شود و البته تفکیک دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰۰ از واحد شهرسازی نیز ضروری است که مانع از تعارض منافع می‌شود.

زنگانه گفت: توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی، سالم سازی محیط شهرداری‌ها از رشوه، زیباسازی و توجه به مبلمان شهری، الگوسازی و توجه به منظر ساختمان‌ها، مناسب سازی فضا و محیط‌های دسترسی، توجه به درختکاری، بهبود نظام پرداخت‌ها بر اساس خدمات باید مورد توجه جدی شهرداران باشد.

در گلستان ۳۵ شهرداری مشغول به خدمت رسانی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.