در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

فیلمسازان جوان باید معنای مقاومت را بروز کنند

کارگردان پویانمایی پوتین گفت: جشنواره فیلم مقاومت بیشتر بر روی مضمون جنگ تمرکز دارد؛ اما هدف من این بود که مفهوم مقاومت را بروزتر کنم.

پویانمایی پوتین با مضمون مقاومت و تلاش برای حفظ بقاء کاری از محسن پور محسنی است که تا کنون در جشنواره‌های مختلف برنده جوایز و دیپلم‌های افتخار متعدد شده است.

محسن پور محسنی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده انیمیشن پوتین گفت: پوتین روایت داستان پرنده‌ای است که در یک شهر جنگ زده به دنبال غذا برای جوجه‌های خود می‌گردد، اما هیچ چیز آنطور که ساده به نظر میرسد نیست.

پور محسنی به مضمون این فیلم کوتاه اشاره کرد و گفت: در واقع پوتین از نظر مضمون به پیدا کردن امید در دل نا امیدی اشاره دارد یا ساختن امید در حین موانع خیلی زیاد که در حقیقت پوتین یک طور مقاومت برای بقا است.

وی در در ادامه در خصوص حضور پوتین در جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: جشنواره فیلم مقاومت بیشتر بر روی مضمون جنگ تمرکز دارد؛ اما هدف من این بود که مفهوم مقاومت را بروزتر کنم و به دنبال یک معنایی برای ادامه زندگی بودم که آن مقاومت بود. به نظرم تلاش برای بقا چیزی است که همان مقاومت را نشان می‌دهد.

کارگردان اثر پوتین در ادامه به نسل جوان فیلم‌سازی اشاره کرد و گفت: به نظرم کمی نیاز است که نسل جوان فیلمسازی معنی مقاومت را بروز‌تر کنند. زیرا در دوره‌ای مثلا دهه شصت معنای مقاومت جنگ بود و آثار تولیدی متناسب با آن زمان بود، اما الان بعد از گذشت سه دهه به نظرم سینمای مقاومت نیاز دارد که بروز شود تا بتواند مخاطبین بیشتری را به خود جذب کند. همچنین احساس می‌کنم که شاید پوتین اولین گام برای این تغییر بود و درواقع معنای مقاومت را از یک معنای عام‌تر و از طریق فیلم‌ها تفسیر کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.