مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

دستیابی به یک منطقه آزاد اقتصادی موفق، بدون توسعه آموزش و فرهنگ امکان‌پذیر نیست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: دستیابی به یک منطقه آزاد اقتصادی موفق، بدون توسعه آموزش و فرهنگ امکان‌پذیر نیست، زیرا توسعه اقتصادی نیازمند افراد فرهیخته و نخبه است.

 امیر مقدم شامگاه در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار اظهارداشت: برای کمک به توسعه نظام آموزشی علاوه‌بر امکانات آموزشی و ظرفیت نخبگان و معلمان، قوانین مترقی مناطق آزاد در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی نیز یکی از امتیازات چابهار محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه‌های انسانی در منطقه آزاد چابهار بیان کرد: آمار قبولی‌های دانشجویان در دانشگاه‌های کشور بیانگر توان بالای سرمایه‌های انسانی این منطقه است که برای افزایش آن نیاز به هم‌افزایی داریم.

رییس شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار، برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی همچون ابزار‌های رسانه‌ای و نرم‌افزار‌های کاربردی در فضای مجازی را راهی برای رسیدن به توسعه‌یافتگی آموزشی دانست که با جهت‌دهی مناسب می‌تواند موضوعات آموزشی را از منابع درست در اختیار همه طیف‌های دانش‌آموزی در هر موقعیتی قرار دهد.

وی هم‌افزایی در حوزه آموزش و پرورش با استفاده از تمام ظرفیت‌ها را خواستار شد و گفت: برای کمک به توسعه نظام آموزشی علاوه‌بر امکانات آموزشی و ظرفیت نخبگان و معلمان، قوانین مترقی مناطق آزاد در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی نیز یکی از امتیازات چابهار محسوب می‌شود.

تکمیل ۱۲۷ کلاس درس در چابهار

مقدم از مشارکت و تکمیل شدن ۱۲۷ کلاس درس در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی منطقه آزاد چابهار خبر داد و افزود: تأمین اعتبار برای ساخت مدرسه پیرسهراب به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال نیز بخشی از اقدامات سازمان با هدف کمک به توسعه آموزشی شهرستان و رفع کمبود‌های آموزشی در حوزه سرانه‌های ملی است.

وی همچنین با اشاره به اختصاص سه هکتار زمین برای ساخت دانشگاه فرهنگیان گفت: ارتقای کیفیت آموزش مستلزم غنای سبد دانشی و اقتصادی معلمان است تا نسل آینده این منطقه را برای اداره آن آماده کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بر لزوم کارکرد راهبردی شورای آموزش و پرورش تأکید کرد و ادامه داد: برای کیفیت‌بخشی به حوزه علم و دانش منطقه، زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی باید رشد یابد.

وی در ادامه تنوع‌بخشی به حوزه ورزش را خواستار شد و افزود: تعیین کارگروهی در این حوزه می‌تواند فضا را برای داشتن طیف‌های متفاوتی از رشته‌های ورزشی مهیا کند.

مقدم برای واسپاری بخشی از ظرفیت غرفه‌های بازارچه‌های نوروزی به دانش آموزان رشته‌های هنری و فنی اعلام آمادگی کرد و گفت: استفاده از ظرفیت دانش آموزان به مهارت پروری و آماده‌سازی آن‌ها برای ورود به بازار کار بسیار تأثیرگذار است.

نقش آموزش و پرورش پایه‌ای است

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد موسوی، امام جمعه چابهار نیز در این جلسه با تاکید بر نقش پایه‌ای آموزش و پرورش افزود: تمامی بزرگان ما در حوزه‌های دینی و علمی، از آموزه‌های این دستگاه به منصه ظهور رسیده‌اند.

مولوی عبدالواحد بزرگ زاده امام جمعه موقت اهل سنت چابهار نیز عنوان کرد: وظیفه آموزش و پرورش بسیار سنگین هست تا جایی که نخستین دستور خداوند به پیامبر عظیم الشان اسلام، قبل از هر چیز، تاکید بر آموزش بوده است.

هادی عابدی مدیرکل امور شورا‌های وزارت آموزش و پرورش و نماینده وزیر در شورای منطقه ضمن تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار برای برپایی نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش، اظهارداشت: آموزش و پرورش در تکوین شخصیتی افراد نقش اساسی دارد و تنها ارگانی است که با همه افراد جامعه کشور ارتباط مستقیم دارد.

در ادامه این جلسه احمدعلی سرحدی، رییس آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار گزارشی از دستاورد‌های یک ساله این اداره ارائه داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.