دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفت: ایران و روسیه با توجه به موقعیت جغرافیایی و سیاست‌های شرارت آمیز قدرت‌های استکبار جهانی، در معرض پیامد‌های زیانبار مصرف موادمخدر قرار دارند.

مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در دیدار با ریاست هیئت نمایندگی فدراسیون روسیه گفت: افزایش کشت و تولید در افغانستان برای هر دو کشور که در مسیر ترانزیت مواد مخدر هستیم، بسیار نگران کننده است و باید اقدامات جدی تری داشته باشیم.

وی افزود: ایران و روسیه دو کشور تاثیر گذار در منطقه هستند و به شدت مورد تهدید مواد مخدر می‌باشند که ناگزیریم در مبارزه با مواد مخدر خصوصا مهار و توقف کشت در افغانستان، اقدامات موثری انجام دهیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال ۲۰۲۲ سطح کشت و تولید در افغانستان ۳۲ درصد افزایش یافت و گزارش‌های رسمی مراجع ذیربط بین المللی و از جمله دفتر UNODC و INCB تایید می‌کنند که لابراتوار‌های تولید متامفتامین در سراسر افغانستان پراکنده شده است.

 طالبان را متعهد به مبارزه با مواد مخدر خواهیم کرد

مومنی ادامه داد: تا حد ممکن، طالبان را به اجرای گسترده برنامه‌های توسعه و کشت جایگزین و شناسایی و انهدام لابراتوار‌های تولید هروئین متعهد کنیم.

وی افزود: در عرصه بین المللی، ما باید مقابله با رویکرد غربی‌ها را که به نوعی کنوانسیون‌های بین المللی کنترل موادمخدر را با ایجاد نرمش در مقابله با مجرمان مواد مخدر به چالش می‌کشانند، محور همکاری‌ها قرار دهیم.

وی افزود همچنین در مجامع بین‌المللی از عدم ایفای تعهدات جامعه جهانی و سازمان‌های ذیربط در اجرای برنامه‌های توسعه‎‌ای و کشت جایگزین در افغانستان گله و اجرای آن را به عنوان یک مطالبه بی وقفه مطرح کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.