اعلام دلیل بیشترین تصادفات/ زنگ خطر وقوع تصادفات مرگبار در سفر‌های نوروزی به صدا درآمد

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا نسبت به آمار جانباختگان حوادث رانندگی در دو روز اول اجرای طرح نوروزی پلیس راهور در جاده‌ها ابراز نگرانی کرد.

سرهنگ احمد شیرانی درباره شمار جانباختگان حوادث رانندگی در دو روز آغازین طرح نوروزی پلیس راهور در جاده‌های کشور گفـت:‌از روز ۲۴ اسفند تا ۲۶ اسفند ماه، ۶۹ فقره تصادف فوتی در جاده‌های کشور رخ داده که متاسفانه منجر به مرگ ۷۶ نفر شده است. همچنین در این مدت ۱۴۶۷ فقره تصادف جرحی نیز در جاده‌ها رخ داده که در جریان آن ۱۸۸۰ نفر مجروح شده‌اند. مجروحانی که برخی از آن‌ها دچار معلولیت یا نقص عضو شده‌اند.

وی با بیان اینکه آمار تصادفات در دو روز اول اجرای این طرح بسیار نگران کننده است، گفت: این یک هشدار و زنگ خطر برای رانندگان در سفر‌های نوروزی است. آماری که اعلام شده آمار جانباختگان در صحنه است و ممکن است برخی از مصدومان نیز در بیمارستان یا در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست بدهند. از این رو لازم است که رانندگان حتما قبل از رانندگی استراحت کافی داشته و به ازای هر دو ساعت رانندگی نیز با توقف در حاشیه امن مسیر دقایقی استراحت کرده و سپس به مسیر خود ادامه دهند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره استان‌های دارای بیشترین تصادفات فوتی در این دو روز نیز گفت: بیشترین تصادفات فوتی در جاده‌های استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان رخ داده است. همچنین کمترین وقوع تصادف نیز در جاده‌های استان‌های چهارمحال بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده است.

شیرانی بشترین علت وقوع حوادث رانندگی در این دو روز را عدم توجه به جلو، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز دانست و گفت: این دو عامل منجر به شدیدترین و پرتلفات‌ترین حوادث رانندگی شده است. همچنین عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار رانندگان به استمرار رانندگی بدون استراحت و توقف نیز از دیگر عوامل وقوع تصادفات است. 

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا سرعت غیر مجاز هم از عوامل اصلی شکل گیری حوادث دو روز اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ساعات وقوع حوادث رانندگی بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ بوده است، گفت: رعایت کامل مقررات رانندگی، بستن کمربند ایمنی، احترام به حقوق سایر رانندگان، رعایت سرعت مجاز جاده‌ها و ... از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
از موبایل در رانندگی استفاده نکنید در جاده با راننده جر و بحث نکنید سرعت مطمئن برویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
تورا به خدا اگر مبخواهید سال خوبی برای همه ما شود احتیاط کنید شب عید سال ۹۶ من خواهر ودامادمان را در تصادف از دست دادیم الا ن هر موقع که عید میاد من به جای خوشحالی غمگین میشوم خدا انشاالله برای هیچ کس نخواد نمیدونی چه سال بدی برای ما رقم خورد که اگر احتیاط میکردند این اتفاق نمی افتاد تورا به خدا هم خودتان وهمه به همه آنهاییکه میشناسید توصیه کنید احتیات کنند تا انشاالله سالم به مقصد برسند راهی راه که پنچ ساعت است بگدار شیش ساعت طی کنید در رانندگی گدشت کنیم عجله نکنیم سال خوبی برای شما آرزو مندم
Czechia
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
مقصر اصلی تصادفات نوروزی پلیسه چون وقتی اتوبان و جاده شلوغه حداکثر سرعت مجاز رو کم نمیکنه و ملت اتوبان چه خلوت باشه چه شلوغ با همون 120 تا میگازونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
ماشین متخلفان بخوابانید و گواهینامه آنها را باطل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
احتیاط شرط عقل است علی ع فرمود هرکس خلاف احتیاط عمل کند گرفتار میشود
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا مزیدی شرف آبادی
۰۷:۱۰ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
بیشترین علت بخاطر استاندارد نبودن جاده ها و بعد خودروهاتونه
و دادن گواهینامه ها کیلویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
وضعیت خود جاده ها هم خیلی نامناسب هست از چاله چوله ها بگذریم اغلب جاده ها هم خط کشی مناسبی ندارن و خط کشی ها خیلی کمرنگ یا اصلا بعضی جاها کاملا پاک شده که این موضوع شب ها مخصوصا هنگام بارندگی که دید خیلی کمتر میشه خیلی خیلی خطرناک میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
به خاطر اینه که هنوز متوجه نشدیم
مسیر سفر .جزی از سفر است نه
فقط رسیدن به مقصد
از طول سفر باید لذت ببریم
ان شالله همه هم وطن های گلم
سفر بی خطری داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
با این خودرو های نا ایمن کشته های تصادفات بیشتر خواهد شد دلال بازی فروشندگان لاستیک و احتکار لاستیک های تعاونی که سود سرشاری را که نصیبشان میکند با جان مردم بازی میکنند لذا لازم است اداره دارایی‌های حساب این افراد را مد نظر قرار دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
واقعا برخی از رانندها خیلی بد می رونند نور بالا که می ایند و اگر برایش چراغ بزنی اصاا متوجه نیست. هنوز نمی دونند که جراغ زدن یعنی چه .‌از راست و چپ سبقت می گیرند . کمپریسی ها که دیگه نگو فکر می کنند چون بزرگند چاده مال اونهاست .‌به نظر من تنها شرط راننده گی گذشت هست .‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
چرا وقتی چارتا ماشین می افتن تو جاده پلیس چکار میکنه الان وقتشه که کار کنی وقت خواب که همه خوابن تو هم بخاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
چرا دوربین در مناطق پرخطر افزایش نیافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
هموطن برادم خواهرم تورا به خدا جان هرکس که دوست دارید در رانندگی احتیاط کنید از احتیاط کردن هیچگاه صدمه نخواهید دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
گواهی هایی رو که می دهید دائماً مورد آزمون قرار دهید تا ببینید طرف واقعاً راننده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
ماشین ایمنی نداره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۵۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
با سلام، رانندگی در جاده با رانندگی در شهر فرق دارد. بهترین راه حل، رانندگی با سرعت مطمئنه است که کمتر از سرعت مجاز می‌باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
پژو ببین چی شده مثل مقوا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
وقتی به جاده سازی توجه نمیشه جاده دوطرفه بهرحال میره طرف تو سبقت کشور با کمبود جاده مواجه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
آقای مسئول وقتی قدرت مدیریت کردن رو نداری بکش کنار مردم تو این ایام دارن میرن مسافرت یهو یه جفت لاستیک پراید کردی 3 میلیون و800 از کجا بیاره نو بخره مجبوره با همون لاستیک فرسوده بره تو جاده نه ترمز گیری درستی داره نه تعادل وحتی ترکیدن لاستیک باعث این مرگ و میرها شده!!
آخرین اخبار