احداث ۲۲ تقاطع غیرهمسطح در قزوین

معاون فنی و عمران شهرداری قزوین گفت: تا کنون ۲۲ تقاطع غیرهمسطح احداث و مورد بهره بردار قرار گرفته است.

سیدمحمد علمی معاون فنی و عمران شهرداری قزوین با بیان اینکه براساس طرح جامع ترافیک ۴۴ تقاطع غیرهمسطح برای این شهر برنامه‌ریزی شده، گفت: تاکنون از این تعداد ۲۲ تقاطع غیرهمسطح احداث و مورد بهره بردار قرار گرفته است.

علمی افزود: امسال و سال آینده در حوزه تقاطع‌ها و شبکه‌های اصلی راه، مهمترین اولویت و برنامه شهرداری قزوین پایان پروژه‌های نیمه تمام خواهد بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه شهر قزوین پس از سال‌ها همچنان درگیر احداث کمربند نخست ترافیکی خود به سر می‌برد، تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته سعی شده تا موانع موجود در این راه برداشته شود و این کار در حال مرتفع شدن است.

علمی با اشاره به اینکه میلیارد‌ها ریال برای احداث کمربند شرقی قزوین جهت تملک و هزینه‌های آن شده، یادآور شد: هم اکنون تنها ۲ بخش دیگر باقیمانده که بخش نخست قسمتی از تقاطع آیت الله ابوترابی و قطعه دیگر آن نیز امتداد بلوار پیامبر اعظم به بلوار آیت الله باریک بین است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه با تکمیل حلقه نخست کمربند ترافیکی قزوین ۱۸ کیلومتر از طول مسیر روان سازی خواهد شد، افزود: همزمان با اجرای این پروژه، یک فضای پیاده راه نیز با هدف ارتقاء سطح سرانه ورزش همگانی نیز برای شهروندان قزوینی طراحی شده و در ادامه نیز قصد داریم این مسیر را به جاده سلامت شهر ارتباط بدهیم.

علمی خاطرنشان کرد: طول مسیر رفت و برگشت این پیاده راه ۲۰ کیلومتر و به صورت تخصصی طراحی شده و در طول مسیر نیز امکاناتی نظیر احداث سرویس‌های بهداشتی، کیوسک اجاره دوچرخه و اتاق مادر و کودکی نیز دیده شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین اظهار کرد: احداث این پیاده‌راه در کمربندی شرق قزوین از برنامه‌های شهرداری بوده که براساس تجربه خود در جریان احداث جاده سلامت در مسیر امامزاده باراجین مورد احداث قرار گرفته و در سال آینده نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

قزوین دارای چهار منطقه شهرداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار